Čitelně
doplň i, í/y, ý.
Rychle
us__ná, olomoucké s__rečky, s__tko na čaj, stavit se u s__na, velký nenas__ta,
v houpací s__ti, s__novec M__lan, s__ry se vyrábějí v s__rárně, malý
s__náček, s__rová pomazánka, vyndal s__rku z krab__čky, nejedl se do
s__ta, drátěné s__to, velká s__la, nas__tit se s__rem, zas__t ob__lí, had
zas__čel, na větvi sedí s__korka, v noci přiletěl s__ček, na poli je s—sel
MATEMATIKA
Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.
1) Podtrhni
v textu slovesa.
Přijdeme k vám v neděli. Zůstali
jsme u babičky celý týden. Vypočítáš
tuto slovní
úlohu? Trénujete
každý den?
Vyrobíme dárek
pro maminku.
Anetka sedí
v kočárku.
Jablka krásně
uzrála. Děti
budou poslouchat
pohádku. Proč
se ptáš?
2) Urči u
sloves osobu, číslo a čas.
|
osoba |
číslo |
čas |
zazpívali |
|
|
|
Budete kreslit |
|
|
|
přiveze |
|
|
|
zlobíme |
|
|
|
ušijete |
|
|
|
čtu |
|
|
|
chodili |
|
|
|
stříhám |
|
|
|
počítáš |
|
|
|
chtěli jsme |
|
|
|
3) Doplň ke
slovesům zvratné SE nebo SI.
Příklad : kousni ____, kousni si
dívat ___,
koupit ___, smát ___, vyberte ___, probuď ____, nezlobte ___, omluv ___,
vyzvedni ____, neloudejte ___, zamluvte ____, přineste ____, naučme ____,
lehněte ____,
4) Doplň do
textu vhodné slovesa z nabídky.
vrhaly |
Rozdělili jsme se |
nastoupil |
prošli |
zahoukal |
Nastala |
jsme vyráželi |
čeká |
rozeběhli |
vypadalo |
sledují |
vylekalo |
Bobřík
odvahy
___________
noc. Celý tábor ____________ před stany. Vedoucí nás poslali zpět do stanů pro
baterky. Bylo nám jasné, že nás ___________ lovení bobříka odvahy. ______________
do dvojic. Postupně ____________ na trasu, která vedla okolními lesy. Baterkou
jsme svítili kolem sebe. Všechno ____________ hrůzostrašně. Stromy ___________
dlouhé temné stíny. Stále se nám zdálo, že nás ____________ něčí oči. Každé
prasknutí větvičky nás ________________. Když nocí _____________ sýček, málem
jsme se ______________ zpět. Nakonec jsme celou trasu _______________ a byli
jsme na sebe pyšní.
1) Sčítání
desetinných čísel.
354,56 105,5 9 545,65 5 645,22
241,14 98,3
422,94 1 731,90
2) Odčítání
desetinných čísel. Postup je stejný jako u odčítání přirozených čísel, jen
nesmíš zapomenout napsat desetinnou čárku.
675,45 861,21 1 678,95 45 687,38
-341,51
- 41,10 - 835,62 - 24 435,67
333,94
3) Pamětné
odčítání. Odčítáme vždy čísla stejných řádů. Jednotky od jednotek, desetiny od
desetin, setiny od setin.
4,95 – 1,70
= 3,25 10,42 – 8,21 =
9,7 – 6,4 = 3,
65 – 2,51 =
9,97 – 1,96
= 4,6 – 4,0 =
10,19 – 9,01
= 54,6
– 25,3 =
4) Dělení. Písemný postup!
788 208
: 8 = 875 315
: 7 =
Odpověz na otázky:
1) Naši trávicí
soustavu tvoří 7 částí, vyjmenuj je:
2)
Co musí obsahovat strava, která je pro lidské tělo nejzdravější?
3) Kolikrát denně
bychom měli denně jíst?
4) Oběhová soustava
tvoří 3 části:
5) Jak se nazývají
cévy, které vedou krev ze srdce?
6) Jak se nazývají
cévy, které vedou do srdce?
7) Krev obsahuje 4
důležité složky:
8) Dýchací soustavu
tvoří 6 částí, vyjmenuj je:
9) Které dýchání je
zdravější, nosem nebo ústy?
1) N
Učebnice strana 16 – 17.
Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 17.
Zápis do sešitu:
Ústecký kraj
Povrch: Krušné hory, České středohoří,
Polabská nížina.
Zemědělství: chmel, ovocnářská oblast.
Průmysl: chemický, elektrárny.
………………………………………………………………………………………………Odstřihni………
Přímo do mapky udělej tyto úkoly: Jméno
a příjmení:
Pracuj podle mapy.
A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Labe, Ohře ).
B. Krajské město Ústí nad Labem vybarvi
červeně. Vyznač hnědě pohoří – Krušné hory, České středohoří,
zeleně- Polabská nížina.
C. Názvy sousedních krajů a států napiš na linky hned vedle mapky.
D. Zapiš správné názvy měst: (Most, Děčín, Chomutov, Teplice,
Litoměřice, Žatec, Louny).
1. ……………………………………...............................
2. ………………………………………………………..
3. …………………………………………………………
4.
…………………………………………………………
5. …………………………………………………………
6.
…………………………………………………………
7. ……………………………………………………………
INFORMATIKA
Vyhledej na internetu zajímavosti Ústeckého kraje (hlavní město, počet obyvatel, kulturní památky)
Žádné komentáře:
Okomentovat