Učivo od 22. 3. do 25. 3. Vypracované doneste ve čtvrtek 25. 3. 2021.
3. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
- umět vyjmenovaná slova po B, L, M, P, Z, V.
Doplň v textu i, í, y, ý,
Vesele
zav_skl , správný náv_k , odlehlá v_ska , lidový zv_k,
Čistá
v_dlička, osázená v_nice, rychle přiv_kl, každodenní
pov_nnost,
malý V_lém, to je nezv_klé, v_klat zubem, v_skající
děti, velký
zlozv_k, slunce sv_tí, pohádková v_la, kráva je
přežv_kavec,
studený v_tr, domácí pov_dla, rozv_řil vodu,
žv_kat
žv_kačku, zb_tečný pov_k.
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-v/rada/cviceniV1.htm
Čítanka
– str. 88 - přečti si nahlas Velikonoce v Halánkovicích
Dávej pozor
na délku samohlásek, odpověz na otázky pod příběhem.
MATEMATIKA
Milí počtáři, bohužel se ještě nějakou dobu neuvidíme. Zasílám další domácí úkoly. Pokud nebudete něčemu rozumět, přijďte na konzultaci, já vám učivo vysvětlím.
Zadání úkolů: ✓ Napiš do sešitu řadu násobků 6, 7, 8, 9
✓ žlutá učebnice str. 38/7 celé do sešitu
✓ žlutá učebnice str. 38/8 do sešitu.
Nezapomeň, že u slovní úlohy děláme zápis, výpočet a odpověď.
✓ Přines sešit geometrie. Za nesplněný úkol píšu 5.
Termín odevzdání: 25. 3. 2021
ANGLICKÝ JAZYK
-
opakovat
slovíčka z minulých lekcí
- v pracovním sešitě strana 42, cv. 3 a 4 vypracovat
PRVOUKA
-
učebnice
str. 40 – přečti si „Kvetoucí a
nekvetoucí rostliny“.
Vypracuj
pracovní list Části kvetoucích rostlin.
ČESKÝ JAZYK
SLOVESA –
TVARY ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
Přečti si na straně žlutý obdélník a tabulku
rozkazovacího způsobu na straně 144.
1)
Podtrhni slovesa ve tvaru
rozkazovacího způsobu.
Od rána
slyším: „Vstávej, vyčisti si zuby, umyj se, nezapomeň svačinu a kapesník,
odpoledne mi zavolej.“ Když se propletu mezi všemi těmi zákazy a příkazy,
dorazím do školy a tady to pokračuje. „Uč se, poslouchej, napiš datum, vypni si
ten mobil, neruš spolužačku, rozdej sešity, vyber sešity, nezapomeň se
podepsat, neběhej po chodbě.“ Už to ani nevnímám. Obvyklý den končí také směsí
povelů: „Napiš si úkoly, nauč se básničku, umyj nádobí, ukliď si stůl, vypni
počítač, přečti sestře pohádku a jdi spát.“ Tak dobrou noc, zítra to začne
znovu.
2)
Rozkazujte a zakazujte různým osobám.
Příklad: (Číst) knihy. (2. os. č. mn.) Čtěte knihy. ______
(Držet se)
pevně. (2. os. č. jedn.) ____________________________________
(Nevyjíždět)
z garáže. (2. os. č. jedn.) ____________________________________
(Nezničit)
tu knihu. (1. os. č. mn.) ____________________________________
(Kupovat)
ovoce. ( 1. os. č. mn.) ____________________________________
(Vyhodit) to
do koše. (2. os. č. mn.) ____________________________________
(Nemluvit)
nahlas. (1.os. č. mn.) ____________________________________
(Přijít)
včas.(2. os. č. jedn.) ____________________________________
3) Přečíst v čítance na straně 110 „Jaro“ a „Hádanky“ (zkus uhodnout 4 hádanky)
MATEMATIKA
KRYCHLE A
KVÁDR
Přečti
si na straně 46 výpočet povrchu krychle v barevných obdélníkách.
1) Vypočítej: a) povrch krychle, která
má délku hrany a = 4 cm (vzorec: S= 6 x a x a)
b) povrch krychle s délkou hrany a = 12 dm
Kolik cm2 tapety je potřeba na polepení krabice tvaru krychle s délkou hrany 25 cm?
ANGLICKÝ JAZYK
1) Vypracovat slovíčka v pracovním
sešitě na straně 42-43 UNIT 21.
2) Napiš krátkou odpověď. Yes, I will.(Já budu.) NEBO No, I won´t.( Já nebudu.)
Will you be
twelwe in a year? ______________________________________________
Will you
have your birthday in summer? _____________________________________
Will you
need trainers at the weekend? _____________________________________
Will you
learn German next year? __________________________________________
Will you go
to a grammar school? __________________________________________
Přečíst v učebnici
na straně 64 „ Smyslová soustava“, zápis pod čarou přepsat do sešitu.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA
Podněty
z okolního prostředí zachycují naše smyslové orgány, které jsou sídlem
pěti smyslů:
-
oči
jsou sídlem zraku (světlo, tvar, barvy i pohyb)
-
uši
sluchu (zvuk nebo pohyb)
-
nos
čichu (pach a vůně)
-
kůže
hmatu (např. tlak, teplo a chlad)
-
jazyk
chuti (čtyři chutí: sladká, kyselá, slaná, hořká)
Podněty
zachycené smyslovými orgány vedou nervy dále do mozku, kde se zpracovávají.
odkaz: UčíTelka (5. tř.): Smyslová a nervová soustava
VLASTIVĚDA
Kraj Vysočina
Učebnice strana 24 – 25.
Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 25.
Zápis do sešitu:
Kraj Vysočina
Povrch: Českomoravská vrchovina, Žďárské
vrchy, Jihlavské vrchy.
Českomoravskou vrchovinou prochází hlavní evropské rozvodí.
Zemědělství: brambory, len, řepka olejka, oves a žito
Průmysl: potravinářský, strojírenský, jaderná
elektrárna Dukovany
……………………………………………………Odstřihni………............................
Přímo do mapky udělej tyto úkoly: Jméno
a příjmení:
Pracuj podle mapy.
A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Jihlava, Sázava, Svratka).
B. Krajské
město Jihlava vybarvi červeně. Vyznač
hnědě pohoří – Českomoravskou vrchovinu a Žďárské vrchy.
C. Názvy
sousedních krajů a států napiš na linky hned vedle mapky.
D. Zapiš
správné názvy měst: (Třebíč, Havlíčkův
Brod, Žďár nad Sázavou, Pelhřimov).
1. …………………………………………………………
2. …………………………………………………………
3. ……………………………………………………………
4.
……………………………………………………………
E. Jak se jmenuje hora, na které stojí poutní kostel sv.
Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou?
Odpověď najdeš
v učebnici na straně 25. …………………………………………………
Žádné komentáře:
Okomentovat