sobota 20. března 2021

 

Učivo od 22. 3. do 25. 3. Vypracované doneste ve čtvrtek 25. 3. 2021.

3. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

 - umět vyjmenovaná slova po B, L, M, P, Z, V.

 Doplň v textu i, í, y, ý,  

Vesele zav_skl , správný náv_k , odlehlá v_ska , lidový zv_k,

Čistá v_dlička, osázená v_nice, rychle přiv_kl, každodenní

pov_nnost, malý V_lém, to je nezv_klé, v_klat zubem, v_skající

děti, velký zlozv_k, slunce sv_tí, pohádková v_la, kráva je

přežv_kavec, studený v_tr, domácí pov_dla, rozv_řil vodu,

žv_kat žv_kačku, zb_tečný pov_k.

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-v/rada/cviceniV1.htm

Čítanka

 – str. 88 - přečti si nahlas Velikonoce v Halánkovicích

Dávej pozor na délku samohlásek, odpověz na otázky pod příběhem.

 

MATEMATIKA

Milí počtáři, bohužel se ještě nějakou dobu neuvidíme. Zasílám další domácí úkoly. Pokud nebudete něčemu rozumět, přijďte na konzultaci, já vám učivo vysvětlím.

 Zadání úkolů: ✓ Napiš do sešitu řadu násobků 6, 7, 8, 9

                        ✓ žlutá učebnice str. 38/7 celé do sešitu

                        ✓ žlutá učebnice str. 38/8 do sešitu.

                        Nezapomeň, že u slovní úlohy děláme zápis, výpočet a odpověď.

                        ✓ Přines sešit geometrie. Za nesplněný úkol píšu 5.

                        Termín odevzdání: 25. 3. 2021 


ANGLICKÝ JAZYK

-          opakovat slovíčka z minulých lekcí

-          v pracovním sešitě strana 42, cv. 3 a 4 vypracovat



        


PRVOUKA

-          učebnice str. 40 – přečti si „Kvetoucí a nekvetoucí rostliny“.

Vypracuj pracovní list Části kvetoucích rostlin.






5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

SLOVESA – TVARY ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU

Přečti si na straně žlutý obdélník a tabulku rozkazovacího způsobu na straně 144.

1)      Podtrhni slovesa ve tvaru rozkazovacího způsobu.

Od rána slyším: „Vstávej, vyčisti si zuby, umyj se, nezapomeň svačinu a kapesník, odpoledne mi zavolej.“ Když se propletu mezi všemi těmi zákazy a příkazy, dorazím do školy a tady to pokračuje. „Uč se, poslouchej, napiš datum, vypni si ten mobil, neruš spolužačku, rozdej sešity, vyber sešity, nezapomeň se podepsat, neběhej po chodbě.“ Už to ani nevnímám. Obvyklý den končí také směsí povelů: „Napiš si úkoly, nauč se básničku, umyj nádobí, ukliď si stůl, vypni počítač, přečti sestře pohádku a jdi spát.“ Tak dobrou noc, zítra to začne znovu.

2)      Rozkazujte a zakazujte různým osobám.

Příklad:           (Číst) knihy. (2. os. č. mn.)                 Čtěte knihy.                            ______

(Držet se) pevně. (2. os. č. jedn.)                  ____________________________________

(Nevyjíždět) z garáže. (2. os. č. jedn.)           ____________________________________

(Nezničit) tu knihu. (1. os. č. mn.)                 ____________________________________

(Kupovat) ovoce. ( 1. os. č. mn.)                    ____________________________________

(Vyhodit) to do koše. (2. os. č. mn.)              ____________________________________

(Nemluvit) nahlas. (1.os. č. mn.)                   ____________________________________

(Přijít) včas.(2. os. č. jedn.)                            ____________________________________

3)      Přečíst v čítance na straně 110 „Jaro“ a „Hádanky“ (zkus uhodnout 4 hádanky)


MATEMATIKA

KRYCHLE A KVÁDR

Přečti si na straně 46 výpočet povrchu krychle v barevných obdélníkách.

1)      Vypočítej: a) povrch krychle, která má délku hrany a = 4 cm (vzorec: S= 6 x a x a)

 

b) povrch krychle s délkou hrany a = 12 dm

 

Kolik cm2 tapety je potřeba na polepení krabice tvaru krychle s délkou hrany 25 cm?


ANGLICKÝ JAZYK

1)      Vypracovat slovíčka v pracovním sešitě na straně 42-43  UNIT 21.

2)      Napiš krátkou odpověď.    Yes, I will.(Já budu.)       NEBO No, I won´t.( Já nebudu.)

Will you be twelwe in a year? ______________________________________________

Will you have your birthday in summer? _____________________________________

Will you need trainers at the weekend? _____________________________________

Will you learn German next year? __________________________________________

Will you go to a grammar school? __________________________________________


PŘÍRODOVĚDA

Přečíst v učebnici na straně 64 „ Smyslová soustava“, zápis pod čarou přepsat do sešitu.

SMYSLOVÁ SOUSTAVA

Podněty z okolního prostředí zachycují naše smyslové orgány, které jsou sídlem pěti smyslů:

-          oči jsou sídlem zraku (světlo, tvar, barvy i pohyb)

-          uši sluchu (zvuk nebo pohyb)

-          nos čichu (pach a vůně)

-          kůže hmatu (např. tlak, teplo a chlad)

-          jazyk chuti (čtyři chutí: sladká, kyselá, slaná, hořká)

Podněty zachycené smyslovými orgány vedou nervy dále do mozku, kde se zpracovávají.

 odkaz: UčíTelka (5. tř.): Smyslová a nervová soustava

 

 VLASTIVĚDA

Kraj Vysočina

Učebnice strana 24 – 25.

Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 25.

Zápis do sešitu:

Kraj Vysočina

Povrch:          Českomoravská vrchovina, Žďárské vrchy, Jihlavské vrchy.

Českomoravskou vrchovinou prochází hlavní evropské rozvodí.

 

Zemědělství: brambory, len, řepka olejka, oves a žito

Průmysl:        potravinářský, strojírenský, jaderná elektrárna Dukovany

……………………………………………………Odstřihni………............................

 

Přímo do mapky udělej tyto úkoly:                                                  Jméno a příjmení:

Pracuj podle mapy.



A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Jihlava, Sázava, Svratka).

B. Krajské město Jihlava vybarvi červeně. Vyznač hnědě pohoří – Českomoravskou vrchovinu a Žďárské vrchy.

C. Názvy sousedních krajů a států napiš na linky hned vedle mapky.

D. Zapiš správné názvy měst:    (Třebíč, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Pelhřimov).

 

1. …………………………………………………………  

 2. …………………………………………………………

3. ……………………………………………………………   

4. ……………………………………………………………

E. Jak se jmenuje hora, na které stojí poutní kostel sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou?      

Odpověď najdeš v učebnici na straně 25. …………………………………………………









Žádné komentáře:

Okomentovat