neděle 28. března 2021

 


Učivo od 29. 3. do 6. 4. Vypracované doneste v úterý 6. 4. 2021.

Zdravím rodiče a žáky III. A.

Chtěla jsem dnes pochválit všechny ty děti, které se pravidelně připravují, přinášejí vypracované úkoly a přihlašují do on-line výuky, která probíhá každý den a je časově rozdělena podle ročníku. Jejich snaha se cení a bude určitě následně zohledněna v celkové klasifikaci ☺.                                                        Protože se nám blíží Velikonoce  a s nimi také dny volna, přinesete vypracované úkoly až v úterý 6. 4. Budete mít tak více času k jejich vypracování. Také se už plní naše nástěnka ve třídě Vašimi jarními kuřátky, které jste měli za úkol vytvořit a už se i s paní asistentkami těšíme, až přibudou zajíčci, kteří Vás tentokrát čekají jako úkol do výtvarné výchovy. Tř. uč. Martina Siwiecová



3. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

UČEBNICE – str. 77, cv. 3 a). Doplň i, í, y, ý a celé pozorně přepiš.

ČÍTANKA – str. 87 přečti si pozorně báseň VELIKONOCE a pak ústně odpověz na otázku „Jaké velikonoční zvyky připomíná básnička?“ Zeptej se rodičů nebo prarodičů, jakými zvyky si při připomínali svátky jara, když byli ve tvém věku.


MATEMATIKA

Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.


ANGLICKÝ JAZYK

1) Čti věty. Vybarvuj obrázky podle zadání.

The big book is brown.

The small book is white.

The big brick is yellow.

The small brick is black.

The short pencil is blue.

The long ruler is green.

 

2) Čti slova. Číslice jsou seřazena od nejmenšího po nejvyšší, pokud chybí, dopiš ji slovy.

ONE      ________       THREE      ­­_________        ___________         SIX

SEVEN       EIGHT       __________       _________     ELEVEN    TWELVE

 

3) Překlad. Přečti si věty a následně přelož do českého jazyka.

Let’s sit down. __________________________________

Let’s open the box. ______________________________

Let’s stand up. __________________________________

Let’s close the bag. ______________________________

Let’s have a party. ______________________________

PRVOUKA

TEST – doplň odpovědi (učebnice str. 40 – 47)

1) Napiš název některé kvetoucí rostliny.

2) Napiš název některé nekvetoucí rostliny. 

3) Co se vyrábí z léčivých rostlin? 

4) Napiš název některé jedovaté rostliny.

5) Můžeš si utrhnout zvláště chráněnou rostlinu? 

6) Napiš název některé pokojové rostliny. 

7) Napiš název některé okopaniny.

8) K čemu se používají pícniny? 

9) Co získáváme ze semen slunečnice? 

10) Napiš název některé luskoviny. 


 HUDEBNÍ VÝCHOVA

Najdi na youtube, zazpívej si, můžeš si i zatancovat. 

F.R.Čech ft. Markéta Muchová - Perníková chaloupka  


VÝTVARNÁ VÝCHOVA

ZAJÍČEK Vystřihni vajíčko a 2 ouška z tvrdého papíru. Vše nalep podle vzoru a zajíčka vybarvi dle své fantazie. Pokud nemáš doma vodové barvy, vybarvi fixy nebo pastelkami. Výrobek je na známku, dones společně s ostatními úkoly 6. 4. 2021 



TĚLESNÁ VÝCHOVA

V rámci tělesné výchovy si udělej vycházku do jarní přírody a zkus vyplnit přiložený pracovní list.



PRACOVNÍ ČINNOSTI

Ozdob dle vlastní fantazie uvařené nebo vyfouknuté vajíčko a přines do školy.



5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

ČÍTANKA – str. 111 „Lesní studánka“. Přečti si příběh a ústně odpověz na otázku č. 1 pod textem. Odpověď je ukryta v posledním odstavci.

1) Slovesné tvary přepiš do tvaru přítomného času.

Amazonie zatím (ukrývat) __ukrývá__mnohá tajemství. I za to (zasluhovat) ____________deštné lesy náš obdiv. (Být)_______to jediné místo na světě, které nám (zachovávat)________________

Pohled do dětských let naší planety. My tuto oblast (pozorovat)__________________________,

(studovat(_____________________, (zkoumat)_________________, ale také ji (obdivovat)_____

_____________ a (nechávat se) jí okouzlit.

2) Doplň chybějící písmena.

Po cestě __bíral Zb__něk houb__. Pan učitel __koušel z látky o rovnoramenném troj__helníku. __tratili jsme rodi___ou památku. __maž tabul__ mokrou houbou. Jablka ve sklepě __hnijí, pokud je včas ne__níme. Přečtou si __právu z týde__ího školení. Karel ob__dná prohlídku u __právce hradu.

3) Slovesné tvary v závorce napiš podle zadání v čase minulém.

Žáci (navštívit) _________________zámek v Opočně. Po škole (jet – 1. os. č. j.)_______________

rovnou domů. (Vrátit se – 3. os. č. j.) ____________________________domů pozdě.

Rodiče mi (dovolit – 3. os. č. mn.)__________________________navštívit kamarádku.

Květiny náhle (uvadnout – 3 .os. č. mn.)____________________.

4) Příkazy změňte v zákazy.

Jděte ven ________________Nechoďte ven._______________________________

Dívej se před sebe. ____________________________________________________

Zalij květiny. _________________________________________________________

Vezmi si limonádu. ____________________________________________________

Pusť televizi. _________________________________________________________

Přečti si poučku. ______________________________________________________

Umyj podlahu. _______________________________________________________

Zavolej mu. __________________________________________________________

5) Vytvoř tvary v podmiňovacím způsobu podle zadání.

Radovat se – os. 2, č. jed. ____radoval by ses___________

Učit se – os. 3, č. jed. ______________________________

Přát si – os. 1, č. jed. _______________________________

Povídat si – os. 3, č. mn. ____________________________


MATEMATIKA

1)    Zapiš desetinným číslem:

nula celá osm desetin            0,8                              tři celé šestnáct setin ______

devět celých tři setiny            _______                     deset celých, dvacet pět setin _________

2)    Vypočítej zpaměti:

7,3 + 0,5 =            6,32 + 3,07 =              4,7 – 0,3 =                  7,68 – 2,04 =  

3,4 + 5,1 =            2,48 + 0,25 =              8,8 – 3,2 =                  6,82 – 0,56 =

12,3 + 4,2 =         14,62 + 4,30 =            7,4 – 5,4 =                  9,95 – 4,70 =

3)    Jana koupila zákusky za 38,50 Kč. Kolik Kč jí vrátí pokladní na padesátikorunu?

       4) Písemné dělení se zkouškou:

331 212 : 6 =    Zk:                             358 778 : 7 =              Zk:

105 180 : 5 =    Zk:                             289 305 : 3 =              Zk:        

  5) Rychlíkem jsme ujeli za 4 hodiny 320 kilometrů. Jakou průměrnou rychlostí jsme jeli?

  6) Porovnej výšku chlapců a zapiš ji desetinným číslem v metrech. Libor měří 168 cm,

    Patrik 159 cm a Tomáš měří 164 cm.

Zapiš : _____________m < ______________m < _____________m

7) Násobení:

75 254             60 441                       41 038             92 403            

x        8          x      34                        x        9              x     42                       

   Písemné sčítání a odčítání:

  87 654               121 542                94 542               234 012           87 644

  54 012                -87 241                11 457             - 123 475         123 242

 

 1)   Počítej zpaměti. Dávej si pozor na to, že nejdříve počítáme závorky a pak má přednost násobení a dělení před sčítáním a odčítáním.

32 + 20 x 3 =              500 : 5 + 5 =                           12 x 3 + 7 x 8 =

(32 + 20) x 3 =            500 : (5 + 5) =                         12 x (3 + 7) x 8 =

46 – 6 x 4 =                120 : 2 + 4 x 10 =                   120 : (2 + 4) x 10 =

(46 – 6) x 4 =              (35+8) x (6-4) =                      (63 + 27) : (3 + 7) =

20 + 28 :4 =                35 + 8 x 6 – 4 =                      63 + 27 : 3 + 7 =

 

ANGLICKÝ JAZYK

Pracovní list - opakování


PŘÍRODOVĚDA

Následující text přepiš do sešitu a dokresli obrázky z učebnice.

ZRAK – světlo projde zornicí v duhovce, čočkou a dopadá na sítnici. Zrakový nerv vede podnět do mozku a mozek nám umožní vidět.

KŮŽE v kůži jsou umístěna smyslová tělíska, která reagují  například na tlak, teplo a chlad.

CHUŤ sídlem chuti jsou chuťové pohárky, kterými je pokryt povrch jazyka. Nebýt chuťových pohárků, vůbec bychom si při jídle nepochutnali. Pohárky vnímají 4 základní chuti (sladké, hořké, slané a kyselé), ale jejich kombinací pociťujeme chutí daleko více.

ČICH – čichové buňky umístěné v nosní dutině nám umožňují rozeznávat pachy a vůně. Čich a chuť spolu souvisejí. Při rýmě ztrácíme obojí.

SLUCH – ucho má 3 části: vnější, střední a vnitřní. Vnější ucho zachycuje zvuky ušním boltcem a na ten si můžeme sáhnout. Střední ucho zvuk zesiluje, vnitřní ucho přenáší podněty do mozku. Ve vnitřním uchu je hlemýžď a ústrojí rovnováhy. 


VLASTIVĚDA

Olomoucký kraj

Učebnice strana 28 – 29.

Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 29.

Zápis do sešitu:

Olomoucký

Povrch:          Hrubý Jeseník – Praděd, Oderské vrchy, Hornomoravský úval.

Zemědělství: Hornomor. úval – ječmen, cukrovka, pšenice, zelenina, chmel

                       Jeseníky – pastevectví a živočišná výroba.

Průmysl:        potravinářský, strojírenský a dřevozpracující - pily.

………………………………………………………………………………………………Odstřihni………

Přímo do mapky udělej tyto úkoly:                                                  Jméno a příjmení:

Pracuj podle mapy.



A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Morava, Bečva, Romže, Oskava, Desná ).

B. Krajské město Olomouc vybarvi červeně.  Vyznač  hnědě pohoří – Hrubý Jeseník, Oderské vrchy, zeleně- Hornomoravský úval.

C. Názvy sousedních krajů  a států napiš na linky hned vedle mapky.

D. Zapiš správné názvy měst:    ( Šumperk, Jeseník, Přerov, Prostějov, ).

 

1. ……………………………………………………………   

2. ……………………………………………………………

3. ……………………………………………………………  

4. ……………………………………………………………

E. Jak se jmenuje sloup, který stojí na náměstí v Olomouci?. Je to památka UNESCO.

……………………………………………………………………………………………………………

…………………………….

F. Kde je jediná výrobna ručního papíru v ČR?  ………………………………………………………………….

Odpovědi najdeš na straně 29.



HUDEBNÍ VÝCHOVA

Vyhledej a poslechni si úryvek divadelní hry Josefa Kajetána Tyla Fidlovačka aneb žádný hněv a žádná rvačka. Tato hra byla poprvé uvedena v roce 1834 a objevila se v ní píseň Kde domov můj,která se později stala českou hymnou.


VÝTVARNÁ VÝCHOVA

ZAJÍČEK Vystřihni vajíčko a 2 ouška z tvrdého papíru. Vše nalep podle vzoru a zajíčka vybarvi dle své fantazie. Pokud nemáš doma vodové barvy, vybarvi fixy nebo pastelkami. Výrobek je na známku, dones společně s ostatními úkoly 6. 4. 2021 




TĚLESNÁ VÝCHOVA

Zacvič si podle videa.



PRACOVNÍ ČINNOSTI

Ozdob dle vlastní fantazie uvařené nebo vyfouknuté vajíčko a přines do školy.



Žádné komentáře:

Okomentovat