Učivo od 29. 3. do 6. 4. Vypracované doneste v úterý 6. 4. 2021.
Zdravím rodiče a žáky III. A.
Chtěla jsem dnes pochválit všechny ty děti, které se pravidelně připravují, přinášejí vypracované úkoly a přihlašují do on-line výuky, která probíhá každý den a je časově rozdělena podle ročníku. Jejich snaha se cení a bude určitě následně zohledněna v celkové klasifikaci ☺. Protože se nám blíží Velikonoce a s nimi také dny volna, přinesete vypracované úkoly až v úterý 6. 4. Budete mít tak více času k jejich vypracování. Také se už plní naše nástěnka ve třídě Vašimi jarními kuřátky, které jste měli za úkol vytvořit a už se i s paní asistentkami těšíme, až přibudou zajíčci, kteří Vás tentokrát čekají jako úkol do výtvarné výchovy. Tř. uč. Martina Siwiecová
3. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
UČEBNICE
– str.
77, cv. 3 a). Doplň i, í, y, ý a celé
pozorně přepiš.
ČÍTANKA
– str.
87 přečti si pozorně báseň VELIKONOCE a pak ústně odpověz na
otázku „Jaké velikonoční zvyky připomíná
básnička?“ Zeptej se rodičů nebo prarodičů, jakými zvyky si při připomínali
svátky jara, když byli ve tvém věku.
MATEMATIKA
Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.
ANGLICKÝ JAZYK
1)
Čti věty. Vybarvuj obrázky podle zadání.
The
big book is brown.
The
small book is white.
The
big brick is yellow.
The
small brick is black.
The
short pencil is blue.
The
long ruler is green.
2)
Čti slova. Číslice jsou seřazena od nejmenšího po nejvyšší, pokud chybí, dopiš
ji slovy.
ONE ________
THREE _________ ___________ SIX
SEVEN EIGHT
__________ _________ ELEVEN
TWELVE
3)
Překlad. Přečti si věty a následně přelož do českého jazyka.
Let’s
sit down. __________________________________
Let’s
open the box. ______________________________
Let’s
stand up. __________________________________
Let’s
close the bag. ______________________________
Let’s
have a party. ______________________________
PRVOUKA
TEST – doplň odpovědi
(učebnice str. 40 – 47)
1) Napiš název některé kvetoucí
rostliny.
2) Napiš název některé nekvetoucí rostliny.
3) Co se vyrábí z léčivých rostlin?
4) Napiš název některé jedovaté
rostliny.
5) Můžeš si utrhnout zvláště chráněnou rostlinu?
6) Napiš název některé pokojové rostliny.
7) Napiš název některé
okopaniny.
8) K čemu se používají pícniny?
9) Co získáváme ze semen slunečnice?
10) Napiš název některé luskoviny.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Najdi na youtube, zazpívej si, můžeš si i zatancovat.
F.R.Čech ft. Markéta Muchová - Perníková chaloupka
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
ZAJÍČEK Vystřihni vajíčko a 2 ouška z tvrdého papíru. Vše nalep podle vzoru a zajíčka vybarvi dle své fantazie. Pokud nemáš doma vodové barvy, vybarvi fixy nebo pastelkami. Výrobek je na známku, dones společně s ostatními úkoly 6. 4. 2021
TĚLESNÁ VÝCHOVA
V rámci tělesné výchovy si udělej vycházku do jarní přírody a zkus vyplnit přiložený pracovní list.
Ozdob dle vlastní fantazie uvařené nebo vyfouknuté vajíčko a přines do školy.
5. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
ČÍTANKA
–
str. 111 „Lesní studánka“. Přečti
si příběh a ústně odpověz na otázku č. 1 pod textem. Odpověď je ukryta
v posledním odstavci.
1)
Slovesné tvary přepiš do tvaru přítomného času.
Amazonie zatím
(ukrývat) __ukrývá__mnohá tajemství.
I za to (zasluhovat) ____________deštné lesy náš obdiv. (Být)_______to jediné
místo na světě, které nám (zachovávat)________________
Pohled do dětských let
naší planety. My tuto oblast (pozorovat)__________________________,
(studovat(_____________________,
(zkoumat)_________________, ale také ji (obdivovat)_____
_____________ a
(nechávat se) jí okouzlit.
2)
Doplň chybějící písmena.
Po cestě __bíral
Zb__něk houb__. Pan učitel __koušel z látky o rovnoramenném troj__helníku.
__tratili jsme rodi___ou památku. __maž tabul__ mokrou houbou. Jablka ve sklepě
__hnijí, pokud je včas ne__níme. Přečtou si __právu z týde__ího školení.
Karel ob__dná prohlídku u __právce hradu.
3)
Slovesné tvary v závorce napiš podle zadání v čase minulém.
Žáci (navštívit)
_________________zámek v Opočně. Po škole (jet – 1. os. č.
j.)_______________
rovnou domů. (Vrátit se
– 3. os. č. j.) ____________________________domů pozdě.
Rodiče mi (dovolit – 3.
os. č. mn.)__________________________navštívit kamarádku.
Květiny náhle (uvadnout
– 3 .os. č. mn.)____________________.
4)
Příkazy změňte v zákazy.
Jděte ven
________________Nechoďte ven._______________________________
Dívej se před sebe.
____________________________________________________
Zalij květiny.
_________________________________________________________
Vezmi si limonádu.
____________________________________________________
Pusť televizi.
_________________________________________________________
Přečti si poučku.
______________________________________________________
Umyj podlahu.
_______________________________________________________
Zavolej mu.
__________________________________________________________
5)
Vytvoř tvary v podmiňovacím způsobu podle zadání.
Radovat se – os. 2, č.
jed. ____radoval by ses___________
Učit se – os. 3, č.
jed. ______________________________
Přát si – os. 1, č.
jed. _______________________________
Povídat si – os. 3, č.
mn. ____________________________
MATEMATIKA
1) Zapiš desetinným číslem:
nula celá
osm desetin 0,8 tři
celé šestnáct setin ______
devět celých
tři setiny _______ deset celých, dvacet pět
setin _________
2) Vypočítej zpaměti:
7,3 + 0,5 = 6,32
+ 3,07 = 4,7 – 0,3 = 7,68
– 2,04 =
3,4 + 5,1 = 2,48
+ 0,25 = 8,8 – 3,2 = 6,82 – 0,56 =
12,3 + 4,2 = 14,62 + 4,30 = 7,4 – 5,4 = 9,95
– 4,70 =
3) Jana koupila zákusky za 38,50 Kč.
Kolik Kč jí vrátí pokladní na padesátikorunu?
4) Písemné dělení se zkouškou:
331 212
: 6 = Zk: 358 778
: 7 = Zk:
105 180
: 5 = Zk: 289
305 : 3 = Zk:
5) Rychlíkem jsme ujeli za 4 hodiny 320
kilometrů. Jakou průměrnou rychlostí jsme jeli?
6) Porovnej výšku chlapců a zapiš ji
desetinným číslem v metrech. Libor měří 168 cm,
Patrik 159 cm a Tomáš měří 164 cm.
Zapiš :
_____________m < ______________m < _____________m
7) Násobení:
75 254 60 441 41 038 92 403
x 8 x 34 x 9 x 42
Písemné sčítání a odčítání:
87 654 121 542 94 542 234 012 87 644
54 012 -87 241 11 457 -
123 475 123 242
1) Počítej zpaměti. Dávej si pozor na to, že nejdříve počítáme závorky a pak má přednost násobení a dělení před sčítáním a odčítáním.
32 + 20 x 3 = 500 : 5 +
5 = 12 x 3 + 7 x
8 =
(32 + 20) x 3 = 500 : (5
+ 5) = 12 x (3 +
7) x 8 =
46 – 6 x 4 = 120 : 2
+ 4 x 10 = 120 : (2 + 4)
x 10 =
(46 – 6) x 4 = (35+8) x
(6-4) = (63 + 27) :
(3 + 7) =
20 + 28 :4 = 35 + 8 x
6 – 4 = 63 + 27 : 3 +
7 =
ANGLICKÝ JAZYK
Pracovní
list - opakování
PŘÍRODOVĚDA
Následující text přepiš do sešitu a dokresli obrázky z učebnice.
ZRAK – světlo projde zornicí
v duhovce, čočkou a dopadá na sítnici. Zrakový nerv vede podnět do mozku a
mozek nám umožní vidět.
KŮŽE – v kůži jsou umístěna
smyslová tělíska, která reagují například
na tlak, teplo a chlad.
CHUŤ – sídlem chuti jsou chuťové
pohárky, kterými je pokryt povrch jazyka. Nebýt chuťových pohárků, vůbec bychom
si při jídle nepochutnali. Pohárky vnímají 4 základní chuti (sladké, hořké,
slané a kyselé), ale jejich kombinací pociťujeme chutí daleko více.
ČICH
–
čichové buňky umístěné v nosní dutině nám umožňují rozeznávat pachy a
vůně. Čich a chuť spolu souvisejí. Při rýmě ztrácíme obojí.
SLUCH
– ucho
má 3 části: vnější, střední a vnitřní. Vnější ucho zachycuje zvuky ušním boltcem
a na ten si můžeme sáhnout. Střední ucho zvuk zesiluje, vnitřní ucho přenáší
podněty do mozku. Ve vnitřním uchu je hlemýžď a ústrojí rovnováhy.
VLASTIVĚDA
Olomoucký kraj
Učebnice strana 28 – 29.
Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 29.
Zápis do sešitu:
Olomoucký
Povrch: Hrubý Jeseník – Praděd, Oderské
vrchy, Hornomoravský úval.
Zemědělství: Hornomor. úval – ječmen, cukrovka, pšenice, zelenina,
chmel
Jeseníky – pastevectví a
živočišná výroba.
Průmysl: potravinářský, strojírenský a
dřevozpracující - pily.
………………………………………………………………………………………………Odstřihni………
Přímo do mapky udělej tyto úkoly: Jméno
a příjmení:
Pracuj podle mapy.
A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Morava, Bečva, Romže, Oskava, Desná ).
B. Krajské
město Olomouc vybarvi červeně. Vyznač hnědě pohoří – Hrubý Jeseník, Oderské vrchy,
zeleně- Hornomoravský úval.
C. Názvy
sousedních krajů a států napiš na linky
hned vedle mapky.
D. Zapiš
správné názvy měst: ( Šumperk,
Jeseník, Přerov, Prostějov, ).
1. ……………………………………………………………
2.
……………………………………………………………
3. ……………………………………………………………
4.
……………………………………………………………
E. Jak se jmenuje sloup, který stojí
na náměstí v Olomouci?. Je to památka UNESCO.
……………………………………………………………………………………………………………
…………………………….
F. Kde je jediná výrobna ručního papíru v ČR? ………………………………………………………………….
Odpovědi najdeš na straně 29.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vyhledej a poslechni si úryvek divadelní hry Josefa Kajetána Tyla Fidlovačka aneb žádný hněv a žádná rvačka. Tato hra byla poprvé uvedena v roce 1834 a objevila se v ní píseň Kde domov můj,která se později stala českou hymnou.
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
ZAJÍČEK Vystřihni vajíčko a 2 ouška z tvrdého papíru. Vše nalep podle vzoru a zajíčka vybarvi dle své fantazie. Pokud nemáš doma vodové barvy, vybarvi fixy nebo pastelkami. Výrobek je na známku, dones společně s ostatními úkoly 6. 4. 2021
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Zacvič si podle videa.
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Ozdob dle vlastní fantazie uvařené nebo vyfouknuté vajíčko a přines do školy.
Žádné komentáře:
Okomentovat