středa 17. března 2021

 


Učivo od 18. 3. do 22. 3. Vypracované přineste v pondělí 22. 3. 2021.

Zdravím děti a rodiče třídy III. A, 3. 5. ročníku.

Dnes bych chtěla touto cestou pochválit všechny Ty, kteří se pravidelně připojují k on-line výuce a odevzdávají včas své vypracované úkoly. Vaše snaha bude určitě zohledněna při Vašem hodnocení a klasifikaci 2. pololetí tohoto školního roku. Rodičům žáků 5. ročníku jen připomínám, aby donesli k nahlédnutí Rozhodnutí o přijetí dítěte na 2. stupeň základní školy podle vlastního výběru. 

S pozdravem tř. uč. Martina Siwiecová

3.ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

-          opakovat všechna vyjmenovaná slova po B, L, M, P, Z.

-           str.75 umět vyjmenovaná slova po V

Vy – vysoký - výt, výskat – zvykat - žvýkat, vydra – výr - vyžle,

povyk - výheň a slova s předponou vy - vý.

 

Str.75 cvič.2 a, b.

Doplň v textu i, í, y, ý :

Létá v_soko, ledový v_tr, velká v_na, dospělým v_káme, přijďte

i v_, kostelní v_žka, vlci v_jí, lesní v_la, velké přev_šení, zav_l

bolestí, v_nná réva, je to příliš v_soko, děvčata v_jí věnečky,

bratr V_tek, v_ to v_te, v_šší ročník, zkušení v_naři, bydlíme na

v_sočině, rozlehlá v_nice, v_soký kom_n.

 

Čítanka str. 83, přečti si povídání JARNÍ POHÁDKA. Popovídej si

s rodiči co všechno se na jaře vyklubalo….


MATEMATIKA

Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.


ANGLICKÝ JAZYK opakování - dny v týdnu


PRVOUKA

-          vypracuj pracovní list Užitkové rostliny

Přepiš do sešitu Prvouky text:

Okrasné rostliny:

1) Zahradní rostliny (lilie, kosatec…)

2) Pokojové rostliny (kaktus, kapradina…)



Užitkové rostliny:

1) Ovocné stromy a keře (třešeň, rybíz…)

3) Polní plodiny (obilí, brambory, jetel, hrách, řepka…)




5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

1)Urči u sloves osobu, číslo a čas.

sloveso

osoba

číslo

čas

Běhali jsme

1

MNOŽNÉ

MINULÝ

kreslím

 

 

 

kupujete

 

 

 

běžíš

 

 

 

stříháme

 

 

 

malovali

 

 

 

myslíte

 

 

 

vařím

 

 

 

budete pokládat

 

 

 

skáčeme

 

 

 

napsal

 

 

 

Učili jsme se

 

 

 

 

2) Doplň správné slovesné tvary v minulém čase.

Postavičky ze stavebnice Lego se dříve více (usmívat)____________________. Režiséři, scenáristé, producenti a kameramani (naplánovat) ________________ natáčení. Kečup, olej a ocet (stát) _______________ na polici. Petr a Adam (stát) ___________ před školou. Hrušky ani švestky nám (nechutnat) ______________. Na podzim (růst) ____________ lišky a václavky. Klempíři, tesaři a pokrývači už svou práci (dokončit) _______________. Papíry a štětce (ležet) ______________ na stole. Štěňata a koťata společně (dovádět) __________________. Všechny děti i jejich oči a uši se (soustředit) ________________.  Myši a hraboši (pobíhat) _________________ po polích. Petra, Petr a Pavla (jít) ______________ do divadla. Zebry a antilopy se (dát) _____________ na útěk. Včely i moli letos (hynout) ______________ po stovkách. Kosi a sýkorky (vyzobávat) ________________ pamlsky z krmítek. Jabloně i meruňky letos (plodit) ________________ nádherné ovoce. Smlouvy a dohody (vést) __________________ k usmíření všech stran. Rodiče a děti se (vrátit) ______________. V rybníku se nově (objevit) _______________ kapři a karasi. Křesla a židle se při stěhování (rozbít) _________________.

3) Vysvětli literární pojmy. Napiš svými slovy, kdo nebo co je:

spisovatel: ____________________________________________

kniha : ________________________________________________

čtenář: ________________________________________________

verš: __________________________________________________

rým: __________________________________________________

 

 MATEMATIKA

1)      Děvčata platila v obchodě nákupy. Kolik korun jim pokladní vrátila?

 

Mirka

Zdena

Eva

Iva

Šárka

Jitka

nákup

19,50 Kč

8,50 Kč

23,50 Kč

38,50 Kč

56,50 Kč

78,50 Kč

platila

20 Kč

10 Kč

30 Kč

50 Kč

60 Kč

100 Kč

vráceno

 

 

 

 

 

 

 

2)      Počítej zpaměti.

6,3 + 3,1 =                  5,60 + 7,40 =              3,60 + 2,28 =             25,88 – 2,04 =

2,4 + 8,3 =                  13,60 – 8,30 =            6,84 – 0,70 =              36,66 – 2,4 =

9,7 – 0,5 =                  27,30 + 9,20 =            5,77 + 1,15 =              17,00 – 5,5 =

 

3)      Krasobruslařka získala od rozhodčích známky : 5,6   5,7  5,3  5,4  5,5

Na soutěži se výsledné hodnocení počítalo tak, že se škrtla nejnižší a nejvyšší známka a zbylé známky

 se sečetly. Jaké měla výsledné hodnocení?

 

 

4)      Dělení.

45 265 : 5 =                            Zk. :                             35 376 : 6 =                Zk. :

 

 

 

5)      Počítej zpaměti.

6 340 : 10 =                            25 500 : 100 =                        36 000 : 40 = 

450 000 : 90 =                        56 000 : 70 =                          7 800 : 10 =

60 000 : 100 =                         54 000 : 60 =                          80 000 : 200 = 


PŘÍRODOVĚDA

Přečíst „ Člověk reaguje na okolní prostředí a kožní soustava “ na straně 63.

Zápis „ Kožní soustava “ pod čarou přepsat do sešitu a obrázek vystřihnout a nalepit.


KOŽNÍ SOUSTAVA

-          je tvořena kůží, která pokrývá a chrání povrch těla

-          chrání tělo před pronikáním škodlivých látek, mikroorganizmů a UV - záření

      HLAVNÍ VÝZNAM KŮŽE

-          obsahuje potní žlázy, které vylučují pot, ten odstraňuje z těla škodlivé látky, ochlazuje tělo, pomáhá udržet stálou tělesnou teplotu

-           jsou v ní umístěny smyslové buňky, pomocí nichž vnímáme bolest, tlak, teplo, chlad a další podněty

-          vyrůstají z ní vlasy, chlupy, nehty, obočí, řasy

-          chrání tělo proti nárazům

-          je pružná, tak umožňuje společně s kostrou a svaly pohyby těla


VLASTIVĚDA

      Pardubický kraj

Učebnice strana 22 - 23.

Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 23.

Zápis do sešitu:

Pardubický kraj

Povrch:          Orlické hory, Hrubý Jeseník, Žďárské vrchy, kousek Polabské nížiny

Zemědělství:  obilniny, řepa, brambory, řepka olejka

Průmysl:        strojírenský, chemický, elektrotechnický a potravinářský  

 

……………………………………………………………………………Odstřihni………….

                                                          

Pracuj podle mapy.                                                    Jméno a příjmení:



A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. Labe, Svitava, Chrudimka, Tichá Orlice).

B. Krajské město Pardubice vybarvi červeně. Hnědě vyznač pohoří – Orlické hory, Žďárské vrchy,  zeleně - kousek Polabské nížiny.

C. Názvy sousedních krajů a států napiš na linky hned vedle mapky.

D. Zapiš správné názvy měst:    (Chrudim, Svitavy, Česká Třebová, Ústí nad Orlicí, Litomyšl).

 

1. ……………………………………………………            

 2. ……………………………………………………

3. ……………………………………………………            

 4. ……………………………………………………

5. ……………………………………………………             

E. Jak se jmenuje město, kde se narodil hudební skladatel Bedřich Smetana?  ……………

Odpověď najdeš na straně 23 v učebnici. Prohlédni si pořádně obrázky.

Žádné komentáře:

Okomentovat