Učivo od 18. 3. do 22. 3. Vypracované přineste v pondělí 22. 3. 2021.
Zdravím děti a rodiče třídy III. A, 3. 5. ročníku.
Dnes bych chtěla touto cestou pochválit všechny Ty, kteří se pravidelně připojují k on-line výuce a odevzdávají včas své vypracované úkoly. Vaše snaha bude určitě zohledněna při Vašem hodnocení a klasifikaci 2. pololetí tohoto školního roku. Rodičům žáků 5. ročníku jen připomínám, aby donesli k nahlédnutí Rozhodnutí o přijetí dítěte na 2. stupeň základní školy podle vlastního výběru.
S pozdravem tř. uč. Martina Siwiecová
3.ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
-
opakovat
všechna vyjmenovaná slova po B, L, M, P,
Z.
-
str.75 umět vyjmenovaná slova po V
Vy – vysoký - výt, výskat – zvykat - žvýkat,
vydra – výr - vyžle,
povyk - výheň a slova
s předponou vy - vý.
Str.75 cvič.2 a, b.
Doplň
v textu i, í, y, ý :
Létá v_soko,
ledový v_tr, velká v_na, dospělým v_káme, přijďte
i v_,
kostelní v_žka, vlci v_jí, lesní v_la, velké přev_šení, zav_l
bolestí,
v_nná réva, je to příliš v_soko, děvčata v_jí věnečky,
bratr V_tek,
v_ to v_te, v_šší ročník, zkušení v_naři, bydlíme na
v_sočině,
rozlehlá v_nice, v_soký kom_n.
Čítanka str.
83, přečti si povídání JARNÍ POHÁDKA. Popovídej si
s rodiči
co všechno se na jaře vyklubalo….
MATEMATIKA
Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.
ANGLICKÝ JAZYK opakování - dny v týdnu
-
vypracuj
pracovní list Užitkové rostliny
Přepiš do
sešitu Prvouky text:
Okrasné rostliny:
1) Zahradní rostliny (lilie, kosatec…)
2) Pokojové rostliny (kaktus, kapradina…)
Užitkové rostliny:
1) Ovocné stromy a keře (třešeň, rybíz…)
3) Polní plodiny (obilí, brambory, jetel, hrách,
řepka…)
5. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
1)Urči u sloves osobu,
číslo a čas.
sloveso |
osoba |
číslo |
čas |
Běhali
jsme |
1 |
MNOŽNÉ |
MINULÝ |
kreslím |
|
|
|
kupujete |
|
|
|
běžíš |
|
|
|
stříháme |
|
|
|
malovali |
|
|
|
myslíte |
|
|
|
vařím |
|
|
|
budete
pokládat |
|
|
|
skáčeme |
|
|
|
napsal |
|
|
|
Učili
jsme se |
|
|
|
2) Doplň správné slovesné tvary
v minulém čase.
Postavičky
ze stavebnice Lego se dříve více (usmívat)____________________. Režiséři,
scenáristé, producenti a kameramani (naplánovat) ________________ natáčení.
Kečup, olej a ocet (stát) _______________ na polici. Petr a Adam (stát)
___________ před školou. Hrušky ani švestky nám (nechutnat) ______________. Na
podzim (růst) ____________ lišky a václavky. Klempíři, tesaři a pokrývači už
svou práci (dokončit) _______________. Papíry a štětce (ležet) ______________
na stole. Štěňata a koťata společně (dovádět) __________________. Všechny děti
i jejich oči a uši se (soustředit) ________________. Myši a hraboši (pobíhat) _________________ po
polích. Petra, Petr a Pavla (jít) ______________ do divadla. Zebry a antilopy
se (dát) _____________ na útěk. Včely i moli letos (hynout) ______________ po
stovkách. Kosi a sýkorky (vyzobávat) ________________ pamlsky z krmítek.
Jabloně i meruňky letos (plodit) ________________ nádherné ovoce. Smlouvy a
dohody (vést) __________________ k usmíření všech stran. Rodiče a děti se
(vrátit) ______________. V rybníku se nově (objevit) _______________ kapři
a karasi. Křesla a židle se při stěhování (rozbít) _________________.
3) Vysvětli literární pojmy. Napiš svými slovy, kdo nebo co je:
spisovatel: ____________________________________________
kniha : ________________________________________________
čtenář: ________________________________________________
verš: __________________________________________________
rým: __________________________________________________
MATEMATIKA
1)
Děvčata platila v obchodě
nákupy. Kolik korun jim pokladní vrátila?
|
Mirka |
Zdena |
Eva |
Iva |
Šárka |
Jitka |
nákup |
19,50 Kč |
8,50 Kč |
23,50 Kč |
38,50 Kč |
56,50 Kč |
78,50 Kč |
platila |
20 Kč |
10 Kč |
30 Kč |
50 Kč |
60 Kč |
100 Kč |
vráceno |
|
|
|
|
|
|
2)
Počítej zpaměti.
6,3 + 3,1 = 5,60 + 7,40 = 3,60 + 2,28 = 25,88 – 2,04 =
2,4 + 8,3 = 13,60 – 8,30 = 6,84 – 0,70 = 36,66 – 2,4 =
9,7 – 0,5 = 27,30 + 9,20 = 5,77 + 1,15 = 17,00 – 5,5 =
3)
Krasobruslařka získala od rozhodčích
známky : 5,6 5,7 5,3 5,4 5,5
Na soutěži
se výsledné hodnocení počítalo tak, že se škrtla nejnižší a nejvyšší známka a
zbylé známky
se sečetly. Jaké měla výsledné hodnocení?
4)
Dělení.
45 265
: 5 = Zk. : 35 376 : 6 = Zk. :
5)
Počítej zpaměti.
6 340 :
10 = 25 500
: 100 = 36 000
: 40 =
450 000
: 90 = 56 000
: 70 = 7 800
: 10 =
60 000
: 100 = 54 000
: 60 = 80 000
: 200 =
PŘÍRODOVĚDA
Přečíst „
Člověk reaguje na okolní prostředí a kožní soustava “ na straně 63.
Zápis „
Kožní soustava “ pod čarou přepsat do sešitu a obrázek vystřihnout a nalepit.
KOŽNÍ SOUSTAVA
-
je
tvořena kůží, která pokrývá a chrání povrch těla
- chrání tělo před pronikáním škodlivých látek, mikroorganizmů a UV - záření
HLAVNÍ VÝZNAM KŮŽE
-
obsahuje
potní žlázy, které vylučují pot, ten odstraňuje z těla škodlivé látky,
ochlazuje tělo, pomáhá udržet stálou tělesnou teplotu
-
jsou v ní umístěny smyslové buňky, pomocí
nichž vnímáme bolest, tlak, teplo, chlad a další podněty
-
vyrůstají
z ní vlasy, chlupy, nehty, obočí, řasy
-
chrání
tělo proti nárazům
-
je
pružná, tak umožňuje společně s kostrou a svaly pohyby těla
VLASTIVĚDA
Pardubický kraj
Učebnice strana 22 - 23.
Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 23.
Zápis do sešitu:
Pardubický kraj
Povrch: Orlické hory, Hrubý Jeseník, Žďárské
vrchy, kousek Polabské nížiny
Zemědělství: obilniny, řepa, brambory, řepka
olejka
Průmysl: strojírenský, chemický,
elektrotechnický a potravinářský
……………………………………………………………………………Odstřihni………….
Pracuj podle mapy. Jméno
a příjmení:
A. Doplň přímo do mapky názvy
jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. Labe,
Svitava, Chrudimka, Tichá Orlice).
B. Krajské město Pardubice vybarvi červeně. Hnědě vyznač pohoří – Orlické hory,
Žďárské vrchy, zeleně - kousek Polabské
nížiny.
C. Názvy sousedních krajů a států napiš
na linky hned vedle mapky.
D. Zapiš správné názvy měst: (Chrudim, Svitavy, Česká Třebová, Ústí nad
Orlicí, Litomyšl).
1. ……………………………………………………
2.
……………………………………………………
3. ……………………………………………………
4.
……………………………………………………
5. ……………………………………………………
E. Jak se jmenuje
město, kde se narodil hudební skladatel Bedřich
Smetana? ……………
Odpověď najdeš na straně 23 v učebnici. Prohlédni si
pořádně obrázky.
Žádné komentáře:
Okomentovat