- denně opakovat vyjmenovaná slova po B, L, M, P,
Dopiš do vět vhodné slovo:
Nápověda – koště, dědeček, koně, řetízek, kladivo, lednička
ČJ - str. 12, cv. 8, 9, 11
Nosí se jako
ozdoba na krku …………………………………..
Prarodiče
jsou babička a …………………………………..
Do kočáru
zapřáhli dva …………………………………..
K zatloukání
hřebíků používáme…………………………….
Zařízení
k chlazení potravin je………………………………..
Na zametání
potřebuji …………………………………
Kde mají
zvířata svůj pelíšek?
Doplň
správný tvar slova z nabídky: komín,
bouda, strom, chlév, tráva, králíkárna
Pes v ……………………………… Králík v …………………………………..
Sýkora na
……………………….. Kráva v
……………………………………
Čáp na
……………………………. Koroptev v
……………………………..
Doplň i,í,ě:
Mlád_ ,kot_
,jehn_, d_voký, t_síc, n_t, d_lá, hř_bě, p_tka, v_tev, m_síc, t_sto,
kachn_, Rad_m, mat_čka, n_c, holoub_, poup_, pov_sit, zm_na.
MATEMATIKA
Učivo k vyzvednutí u vyučujícího
PRVOUKA
SNÍH, LED, VODA
Naber si
venku do misky sníh, najdi si kousek ledu, nebo rampouch, dej ho domů do tepla
a pozoruj, co se stane. Sám napiš do sešitu prvouky, co se stalo. Pak dej
teplou a studenou vodu v miskách ven a sleduj, co se stane a která voda
zmrzne dříve. Taky napiš do sešitu, co jsi zjistil.
5. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
Přečti se na straně 127 nahoře tabulku se skloňováním číslovek
tři, čtyři + žlutý obdélník a vysvětlení u červeného vykřičníku!
1)
Doplňte tvary číslovek tři, čtyři.
Dám si
kornout se _______________ (3) kopečky zmrzliny. Půjdu do kina se
_____________(4) kamarády. Byli jsme rozděleni po ___________(3).
K
__________(3) růžím přidala gerbery. Na výlet jedeme bez ____________(3)
spolužáků. Na přípravu ____________(4) porcí potřebuješ kilo brambor. Vyprávěl
mi o svých _____________(3) kočkách. Od _____________(3) hodin až do
____________(4) mám balet.
2) Podtrhni pouze číslovky.
pět, pětkrát, paterý, pětikoruna, pětinásobný, pátý, pětka,
pětadvacet, pětiboj, pětidenní, pětapůlkrát, pětičlenný, pětihaléř,
pětadvacetkrát, pětistovka, pětiúhelník
3)
Doplň správný tvar číslovek.
u
__________(3) zahrad, o ____________(3) sestrách, nad ___________(4) domy, ke ___________(3) stromům, bez __________ (4)
dětí, s________(2) bratry, o ___________(2) holkách, nad ___________(3) úkoly,
ke
_________(4) odpovědím, za
___________(2) rohy, na _________(4) nohách, za ___________ (3) zahradami, u
_________(2) tulipánů, k ___________(2)
vítězstvím
4)
Doplň i,í / y,ý.
slunná m__tina,
sm__kat sm__čcem, nevěří m__, nem__vá čas, platit m__tné, není neom__lný, usm__vá
se, um__vat ruce, ochom__tá se tu, dům__slná sm__čka, nedom__kavost srdečních
chlopní, malý m__šák, nem__t čas, úzký průsm__k, m__lý přítel, hm__zožravec, m__dlo
na um__vadle, čas rychle m__jí, medvídek m__val, zlom__slný člověk, nemá to sm__sl,
udělit m__lost, m__lá mam__nka, m__čka nádobí, malá m__ska, těžký prům__sl, um__vá
podlahu, my to um__me, vysm__čit byt, dobrá m__šlenka, M__loš a M__lena, Vysoké
M__to
MATEMATIKA
Přečíst růžový obdélník
v učebnici na straně 37.
2) Přeškrtni nuly, které můžeš vynechat
v zápisu čísel, aby se jejich hodnota nezměnila. Tato čísla přečti dvěma
způsoby.
2,50 1,07 3,20 40
5,50 7,01
0,40 6,02 1,30 520
14,06 35,24 19,60 4,90 5,06 480
Učebnice strana 37, cv. 9. Z uvedených desetinných čísel vypiš ta, která mají :
a) Na místě desetin číslici 3 :
_______________________________
b) Na místě setin číslici 7 :
_________________________________
c) Na místě desetin a setin stejnou
číslici: ____________________
5) Do jedné základní školy chodí 420
žáků. To je o 80 žáků více, než navštěvuje druhou základní školu.
a) Kolik žáků mají obě školy celkem?
b) Druhá základní škola má více nebo
méně žáků než první škola?
VLASTIVĚDA
15.2. Středočeský kraj
Učebnice strana 8 – 9.
Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 9.
Zápis do sešitu:
Středočeský kraj
Zemědělství: Polabská nížina –nejúrodnější oblast ČR.
Pěstuje se tam: pšenice, ječmen, cukrovka, kukuřice, zelenina.
Průmysl: potravinářský, automobilka Škoda Mladá Boleslav, chemický – Kralupy nad Vltavou, Kolín
B. Hlavní město Prahu vybarvi červeně. Vyznač zeleně Polabskou nížinu.
C. Středočeský kraj sousedí se sedmi kraji. Názvy sousedních krajů napiš na linky hned vedle mapky.
D. Zapiš správné názvy měst: (Kolín, Mladá Bolesav, Kladno, Mělník, Beroun, Příbram, Kutná hora).
1. ……………………………………………………………
2. ……………………………………………………………
3. ……………………………………………………………
4. ……………………………………………………………
5. ……………………………………………………………
6. ……………………………………………………………
7. ……………………………………………………………
18.2. Jihočeský kraj
Učebnice strana 10 – 11.
Přečti si učivo. Prohédni si obrázky na straně 11.
Zápis do sešitu:
Jihočeský kraj
Zemědělství: Rybníkářská oblast – chov ryb a kachen.
Pěstuje se tamo: obilniny, řepka olejka, brambory
Průmysl: potravinářský, dřevozpracující, Pivo Budvar, jaderná elektrárna Temelín
B. Krajské město České Budějovice vybarvi červeně.
C. Jihočeský kraj sousedí se čtyřmi kraji a dvěma státy. Názvy sousedních krajů a států napiš na linky hned vedle mapky.
D. Zapiš správné názvy měst: (Český Krumlov, Jindřichův Hradec, Tábor, Písek , Strakonice, Prachatice, Třeboň).
1. ……………………………………………………………
2. ……………………………………………………………
3. ……………………………………………………………
4. ……………………………………………………………
5. ……………………………………………………………
6. …………………………………………………...............
PŘÍRODOVĚDA
Přečíst „
Naším tělem proudí krev “ na straně 59 v učebnici přírodovědy.
Výpis
oběhová soustava přepsat do sešitu.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA
Tvoří ji: - srdce
-
cévy
-
krev
- srdce a
cévy umožňují neustálý průtok krve celý tělem
- srdce je sval pracující jako pumpa,
neustále se smršťuje a uvolňuje, a tak pohání tok krve
- krev
v těle je rozváděna cévami
- cévy, které vedou krev ze srdce, nazýváme
tepny
- cévy, které vedou do srdce nazýváme žíly
KREV
- rozvádí do
těla kyslík, živiny a další důležité látky (např. vitaminy)
- odvádí
z těla oxid uhličitý a jiné škodlivé látky
obsahuje:
-
krevní
plazmu
-
červené
krvinky
-
bílé
krvinky
-
krevní
destičky
Úkoly od 11. 2. do 15. 2, Vypracované doneste v pondělí 15. 2. 2021.
3. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
Učebnice strana 65, cvičení 1, přečti si říkanku „ Na plese “ všímej si tučně vyznačených slov.
Doplň v textu i, í, /y, ý:
p_řil se
studem, prop_sovací tužka, p_tlík hub, rozčep_řené vlasy,
p_šná dívka,
p_chl se o trn, těžký p_tel, hromádka p_lin, p_lka
k řezání
větviček, načepýřen_ vrabčák, klop_tl přes pařez, záhon
zarostlý
p_rem, Terezka se zap_řila.
Čítanka, str. 29, přepiš do sešitu čtení říkanku „Co se stalo tátovi “
ANGLICKÝ JAZYK
Vypracovat slovíčka v pracovním sešitě na celé straně 38 (cv. 1, 3, 5).
Při psaní slovíček si otevři učebnici
anglického jazyka na straně 38, kde jsou všechna přeložena, vždy dole na
stránce v obdélnících!
MATEMATIKA
Materiály k vyzvednutí u vyučujícího.
5. ROĆNÍK
ČESKÝ JAZYK
1)
Najdi všechny číslovky a podtrhni je červenou pastelkou.
Děčínský
zámek se řadí mezi našich deset největších zámků. Patřil od 17. století 300 let
hraběcímu rodu Thun Hohenstein, kteří mu vtiskli současnou podobu. Na zámku se
objevilo v průběhu 19. století mnoho významných osobností: Dobrovský, Palacký,
dva bratři Mánesové, předposlední císař František Josef I. a jeho první
manželka Sisi. Na neposledním místě skladatel Chopin, který zde složil jeden z
mnoha svých valčíků. Na zámek se vrátilo mnoho původních sbírek. Jeďte tam s
rodiči na jeden z výletů.
2) Dej do kroužku správný tvar tučně
zvýrazněných číslovek dva, oba ve větách.
Přišel si
pro radu k oběma/obouma/oběmi rodičům, dopadl na obě/oba nohy, popřáli jsme oboum/oběma
oslavencům, vyber si jednu ze dvouch/dvou možností, pět bez dvou/dvouch,
ve dvou/dvouch případech ze čtyř, lidé mají dva/dvě nohy, mávala mi oběma/obouma/oběmi rukama, obě/oba auta se porouchala, drž se obou/obouch
přátel, před dvěmi/dvěma/dvouma roky, ztratila oba/obě náušnice, vařila
ve dvou/dvouch
hrncích, koulel oběma/obouma očima, pracuji oběma/oběmi/oboumi rukama,
Nosálovi
mají dva/dvě
děti. Vidím pouze dva/dvě chlapce. Děti postavili dva/dvě sněhuláky a oba/obě
stáli před domem. S oběmi/obouma/oběma chlapci chodím do
výtvarného kroužku.
Přišla Terezka se svými dvouma/dvěma/dvoumi štěňaty. Odřel jsem se na obou/obouch nohách. Na věži odbyly dvě/dva hodiny. Bez dalších dvou/dvouch aut se klidně obejdeš. Zapři se obouma/oběma rukama. Zvedni to obouma/oběma rukama. V obouch/obou rukou nesla tašky. Přidala jsem se k dvouma/dvěma spolužákům.
ANGLICKÝ JAZYK
COLOR
THE WINTER PICTURE
·
Color glove blue
·
Color the tree green
·
Color the bird on the tree yellow
·
Color two snowflakes blue
·
Color one snowball
·
Color the snowman’s nose orange
·
Color the mug red
·
Draw three snowflakes
·
Draw a purple scarf on the penguin
Nápověda :
glove : rukavice
tree : strom
MATEMATIKA
Pracovní list k vyzvednutí.
VLASTIVĚDA
11.
2. 2021
Opakujeme
z loňského roku učivo o Praze.
Zapiš si do sešitu:
Hlavní
město ČR – Praha
Leží
ve středních Čechách, protéká jí řeka Vltava.
Průmysl:
cestovní ruch, potravinářský a strojírenský.
Je
to sídlo prezidenta republiky, vlády a parlamentu ČR.
Dále pracuj s učebnicí na straně 40, 41, 42 a
podle ni mi odpověz na tyto otázky:
1. Jak se jmenuje část města, kde najdeme Valdštejnský
palác? …………………………………………………..
2. Co je to Kampa?
…………………………………………………..
3. Jak se jmenuje část města, kde najdeme
Staroměstský orloj?
…………………………………………………..
4. Jak se jmenuje část města, kde najdeme Prašnou
bránu?
…………………………………………………..
5. Jak se jmenuje část města, kde najdeme Národní
divadlo a Národní muzeum?
…………………………………………………..
6. Jak se jmenuje místo, kde najdeme Petřínskou
rozhlednu se zrcadlovým bludištěm?
…………………………………………………..
7. Jak se jmenuje část města, kde najdeme
vyšehradskou skálu s kostelem sv. Petra a Pavla?
…………………………………………………..
Žádné komentáře:
Okomentovat