neděle 28. února 2021

 Učivo od 1. 3. do 4. 3. Vypracované přineste ve čtvrtek 4. 3. 2021.

3. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

-          opět zopakovat vyjmenovaná slova - B, L, M, P, Z.

 

NAPIŠ NA ŘÁDEK SLOVA VE SPRÁVNÉM POŘADÍ

Vlak projel (nákladní, tunelem, dlouhý).

………………………………………………………………………………

Moje Kamila umí.(sestra, zpívat, krásně)

………………………………………………………………………………

Lukáš hraje. (kamarád, fotbal, rád)

………………………………………………………………………………

Jana zalévala.(rajčata, na zahradě, včera)

……………………………………………………………………………..

Kočka přeběhla. (černá, přes cestu, nám)

……………………………………………………………………………...

Loď pluje. (výletní, po řece)

……………………………………………………………………………..

Květiny kvetou. (už, jarní, první)

……………………………………………………………………………..

Kluci pletou.(z proutí, pomlázku, vrbového)

………………………………………………………………………………

Eva kreslí. (koně, nejraději)

………………………………………………………………………………

Koláče leží. (čerstvě, na stole, upečené)

……………………………………………………………………………..


-          učebnice str. 68 - nauč se zpaměti vyjmenovaná slova po S

Syn - sytý- sýr:, syrový - sychravý – usychat:, sýkora – sýček - sysel:,

syčet- sypat.

 stejná stránka, cvičení 2 a) – b)


Přečti si nějakou pohádku a popovídej si o ní s rodiči.

 

ANGLICKÝ JAZYK

Vypracovat slovíčka UNIT 19 v pracovním sešitě na straně 40, cv. 1.

Vybarvi obrázky podle zadání na straně 40, cv. 2.


PRVOUKA

-          učebnice str. 36, přečti si „ Živé organismy “

Vypracuj pracovní list.


MATEMATIKA

Učivo k vyzvednutí u vyučujícího.


TĚLESNÁ VÝCHOVA

-          choď na procházky na čerstvý vzduch, jezdi na kole, koloběžce,

proběhni se, zkus švihadlo, kolečkové brusle



 

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Popros rodiče, aby ti pustili z internetu POLONÉZU od F. Chopina.



-    

5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

SLOVESA

1)      Přečíst všechny ŽLUTÉ OBDÉLNÍKY s vysvětlením SLOVES na stranách 133 – 136  + tabulku s časováním sloves v přítomném čase na straně 136 (co jsou slovesa, rozlišování času,  způsobu).

2)      Vyhledejte a podtrhněte slovesné tvary, určité slovesné tvary napiš na řádek a urči u nich osobu, číslo a čas.

malíř, maloval jsem, malování, bude malovat, dopis, napsala, psaníčko, přepíšeme, písanka, pracuji, pracoval, pracovník, vypracuje, přepracovaný, konečná, skončím, konec, skončil jsi, koncový, vaří, vaření, navaříme, vařič, uvařený, uvař   

příklad: maloval jsem – os. 1, číslo J, čas minulý, ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3)      Doplňte osobní koncovky slovesných tvarů v přítomném čase.

Příklad: Mamince (já) pomáh__  rád.  Mamince pomáhám rád.

Ve škole se (my) uč______  také o ochraně přírody. Ondra hraj__  šachy. Maminka na jaře sáz__  sazenice rajčat a paprik. Pros__m tě, abys přišel včas. Ty mi dluž___  radu. Ty knihy se mi líb__ . Vy se na nás nezlob____ ? Lidé se na děti často usmív____. Ty někoho hled____ ? Sněhulák pomalu roztáv___. Tyto květiny se zalév____ každý týden. Vodovodní potrubí rezav___. Cesty se opravuj___  hlavně v létě. Na pláži si hraj___ děti.

4)      Doplňte jsem/sem, jsi/si.

Přines mi ______kávu. Vezmi ______ s sebou pláštěnku. Já _____ se vrátil už včera. Kam ____ to položil? _____ šťastná, že _____ se mnou. Dej _____ něco dobrého. Myslel ____, že to neumí. Jak ____ to dokázal? Já ____ to nestihl. ______ se to nehodí. Krásně ______ to napsal. Kam _____ šel? Přečti ____ to sám. Ty věci patří _____.      Nikdy  ______ tomu nerozuměl.


MATEMATIKA

SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL

1)    Přečti si na straně 48 v učebnici cvičení 1 (vysvětlení sčítání desetinných čísel v barevných obdélnících).

2)    Sčítej zpaměti desetinná čísla.

 

0,5 + 0,1 =                                          2,3 + 0,2 =                                          0,37 + 0,40 =

0,4 + 0,3 =                                          1,2 + 0,5 =                                          2,15 + 0,25 =

0,8 + 0,2 =                                          3,4 + 0,6 =                                          1,20 + 0,38 =

 

3)    Sčítej pozorně jednotky s jednotkami, desetiny s desetinami.

4,5 + 3 =          7,5                   5,21 + 6 =        11,21                          1,62 + 0,3 = 1,92

2,8 + 5 =                                 4,38 + 2 =                                                       1,27 + 0,4 =

6,4 + 2 =                                 3,24 + 5 =                                                       4,61 + 0,2 =

3,6 + 9 =                                 5,17 + 8 =                                                       2,34 + 0,5 =

 

VLASTIVĚDA

.    Plzeňský kraj

Učebnice strana 12 – 13.

Přečti si učivo. Prohlédni si obrázky na straně 13.

Zápis do sešitu:

Plzeňský kraj

Povrch:          Šumava, Český les

Zemědělství: brambory, obilniny, chov skotu, Klatovy - karafiáty

Průmysl:        potravinářský, keramický, strojírenský – Škoda Plzeň

………………………………………………………………………………………………Odstřihni………

 

Přímo do mapky udělej tyto úkoly:                                                  Jméno a příjmení:

Pracuj podle mapy.



A. Doplň přímo do mapky názvy jednotlivých řek. Jsou vyznačeny modře. (Berounka, Úhlava, Úslava, Radbuza, Mže ).

B. Krajské město Plzeň vybarvi červeně.  Vyznač  hnědě pohoří – Šumava, Český les.

C. Názvy sousedních krajů  a států napiš na linky hned vedle mapky.

D. Zapiš správné názvy měst:    (Klatovy, Rokycany, Tachov, Sušice, Domažlice).

1. ……………………………………………………………            

2. ……………………………………………………………

3. ……………………………………………………………            

4. ……………………………………………………………

5. ……………………………………………………………            

 

PŘÍRODOVĚDA

Přečti si na straně 60 – 61 „ Člověk zpracovává potravu “.

Zápis TRÁVICÍ SOUSTAVA přepsat do sešitu a obrázek vystřihnout a vlepit.

Zápis POTRAVINOVÁ PYRAMIDA přepsat, nakreslit a popsat pyramidu z učebnice na straně 61.

TRÁVICÍ SOUSTAVA

tvoří ji :         - dutina ústní

-         hltan

-         jícen

-         žaludek

-         tenké střevo

-         tlusté střevo

-         konečník

Potrava se v ústech pomocí zubů a jazyka rozmělní a po polknutí doputuje do žaludku, kde se natráví. V tenkém střevě se přes jeho stěny vstřebávají živiny do krve. Nestrávené zbytky potravy se zahustí v tlustém střevě a odcházejí z těla ven konečníkem v podobě stolice.


POTRAVINOVÁ PYRAMIDA

- člověk potřebuje ke své výživě potravu rostlinného a živočišného původu

- nejzdravější je přijímat vyváženou stravu obsahující bílkoviny, vitaminy, minerální látky, v menším množství tuky a cukry, dostatek vody a hodně ovoce a zeleniny

 




TĚLESNÁ VÝCHOVA

-          choď na procházky na čerstvý vzduch, jezdi na kole, koloběžce,

proběhni se, zkus švihadlo, kolečkové brusle

 



Žádné komentáře:

Okomentovat