sobota 6. února 2021

 Učivo od 8. 2. do 11. 2. Vypracované učivo odevzdejte ve čtvrtek 11. 2. 2021.

3. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

Učebnice str. 64 cv. 1 - přečti si říkanku Svědomí.

 

Cvičení 2a) přepiš bez chyb cvičení do sešitu čj 1.  Popovídej si s rodiči o tom,

Co jsi někdy provedl(provedla) a jaký byl trest, jestli jsi někdy pykal.

 

Doplň i, í, y, ý :

Odp_kat si trest, vytrhávat p_r,  m_lý dop_s, ušp_něná p_sanka, klop_tavá

chůze, vyp_t čaj, velk_ p_tel, kůň je lichokop_tník, úspěšn_ sp_sovatel,

p_lný žák, důležit_ sp_s, zp_tovat svědomí, zap_řený záhon, čiteln_ podp_s,

třp_tivý_ pl_šek, radostí vyp_skl, včely op_lují květy.

 

 Čítanka str.26 přečti si příběh Dva přátelé a medvěd, popovídej si s rodiči

o otázkách 1-7.


MATEMATIKA

K vyzvednutí u vyučujícího.

 

 PRVOUKA

Přečti si přiložené pracovní listy a nalep do sešitu. Ve čtyřsměrce vybarvi slova o počasí- zataženo, polojasno, sníh, déšť, vítr, kroupy, mlha.

 


5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK

SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK ZÁKLADNÍCH – DVA, DVĚ, OBA, OBĚ

1)   Přečti si na straně 126 v učebnici tabulku se skloňováním číslovek dva, dvě, oba, obě, + žlutý obdélník a vysvětlení u červeného vykřičníku!

 

2)   Doplňte tvary číslovek dva, dvě, oba, obě. Využijte slova z nápovědy.

nápověda: dvou, obou, oběma, dvěma

Třicet bez ________________ je dvacet osm. Sudá čísla jsou dělitelná ______________. Šest děleno ______________ jsou tři. Dobrý fotbalista umí vykopnout míč __________ nohama. Ve _____________ se to lépe táhne. Bez __________ svých nejmilejší plyšáků se neobejdou.

 

3)    Doplňte číslovky v náležitém tvaru.

Vzpomněl jsem si na ________ (oba) rodiče. Dám si svíčkovou omáčku se ___________ (dva) knedlíky. Bez _________ (oba) svých bratrů nikam nejdu. Ve ___________ (dva) dorazíme snáz k cíli. Uvažujeme o těchto ________ (dva) termínech dovolené. Mohla se pochlubit __________ (oba) syny. Začátek nám posunuli o _______ (dvě) hodiny. O ______ (oba) školách si myslí, že jsou výborné. Od  ________(dva) let ho učil lyžovat.

4)    Doplň í, í/y, ý.

P_skal  p__sničku, p__šný člověk, malé kop__tko, pap__rový pytel, ocásek slep__še, jemný p__sek, p__lný žák, žlutý p__l, ostrá p__lka, rybářská třp__tka, klop__tl o schod, slep__l pap__r lep__dlem, up__loval zámek, b__la p__šná, zab__l komára, zb__tek jídla, přep__chový příb__tek, zaječí p__sk, p__tná voda, odp__kat si trest, vytrhávat p__r, v__lý dop__s, ušp__něná p_sanka, klop__tavá chůze, vyp__t čaj, velký p__tel, kůň je lichokop__tník, úspěšný sp__sovatel, p__lný žák, důležitý sp__s, zp__tovat svědomí, zap__řený záhon, čiteln__ podp__s, třp__tivý pl__šek, radostí vyp__skl, včely op__ilují květy, prop__sovací tužka, p__tlík hub, rozčep__řené vlasy, p__chl se o trn, těžký p__tel, hromádka p__lin, p__lka k řezání větviček, načep__řený vrabčák, ml__nář mele,


MATEMATIKA

Vše o desetinných číslech je na str. 32-37 v učebnici v růžových obdélnících! Přečti si je!

1)    Přečti správně desetinná čísla a zapiš je do tabulky řádů:

 

0

,

5

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

 

 

,

 

 

0,5      nula celá pět desetin

4,28     

12,07

7,2       

0,67     

34,20

50,13

54, 09 

94,36  

      6,5       

2)    


V jednom roce se u nás sklidilo 6 468 000 tun obilí, v následujícím roce se sklidilo ještě o 309 000 tun více. Kolik tun obilí se sklidilo celkem za oba dva roky?

 

Napiš alespoň 5 desetinných čísel.

a)   s jedním desetinným místem :

b)  se dvěma desetinnými místy :

c)    s číslicí 5 na místě desetin :

d)  s číslicí 7 na místě setin :

 

PŘÍRODOVĚDA

Přečíst stranu 58 v učebnici „ Člověk dýchá “

 + zápis přepsat do sešitu

 

DÝCHACÍ SOUSTAVA

-         dýcháme nosem nebo ústy, dýchání nosem je však zdravější

-         dutině nosní se vzduch pročistí a oteplí, dál proudí do nosohltanu, postupuje trubicí zvanou hrtan a dál její částí nazývanou průdušnicí, ta se větví do dvou průdušek, kterými postupuje do plic

-         dutina nosní a nosohltan jsou přímo propojeny s okolním prostředím, proto bývají často napadeny viry nebo bakteriemi a vznikají nemoci dýchacích cest ( např. nachlazení, kašel, rýma)

Dýchací soustavu tvoří :

- dutina nosní

- nosohltan

- hrtan

-průdušnice

- průdušky

- plíce




VLASTIVĚDA

Zopakuj si podle mapy řeky ČR                                  Jméno: 

Jejich názvy dopiš podle čísel do připravených řádků pod mapkou.

Přímo do mapky zakresli nížiny, které jsme opakovali minule. Nížiny vyznač zeleně.

Pro připomenutí: Polabská nížina, Hornomoravský úval, Dolnomoravský úval, Dyjsko – svratecký úval.

Tady máš nápovědu. V mapě jsou zakresleny tyto řeky:

Odra, Morava, Bečva, Dyje, Svratka, Jihlava, Vltava, Sázava, Berounka, Labe, Jizera, Ohře



Dopiš k číslům názvy řek:

1. ………………………………………    7. …………………………………

2. ………………………………………     8. …………………………………

3. ………………………………………     9. …………………………………

4. ………………………………………    10. …………………………………

5. ………………………………………    11. …………………………………

6. ………………………………………    12. …………………………………

Úkol odevzdej ve čtvrtek 11. 2.

Nápověda:






Žádné komentáře:

Okomentovat