úterý 21. dubna 2020



Dobrý den,
všechny moc zdravím a posílám úkoly do 30. dubna. Velmi mě těší, když dostávám zprávy o tom, jak se vám daří a jak jste na tom nejen se zadanými úkoly. Budu ráda, když mě i nadále budete průběžně informovat o Vaší domácí práci. Těším se na Vás opět ve středu.

4. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
opakovat si vyjmenovaná slova po B, F, L, M
písemně str. 85, c. 3, c. 4, c. 5, c. 7
ČÍTANKA – str. 112 BROUCI NA JAŘE – přečti si báseň Zdeňka Svěráka a ústně odpovídej na otázky 1, 2, 3, 4, které najdeš pod obrázkem. Pokud máš možnost, vyhledej si na youtube tuto píseň a zazpívej si ji spolu s Dádou Patrasovou.

ANGLICKÝ JAZYK
opakuj si slovíčka lekce 23 a 24
učebnice str. 50, c. 1. přečti si text a pokus se ho přeložit – ústně
pracovní sešit str. 51, c. 6 a 7

MATEMATIKA
zlomky-narýsovat do sešitu str. 12, cv. 2, str. 13, cv. 5 a cv. 6
                           vypočítat str. 13, cv. 7 (3 příklady), str. 13, cv 8 (3 příklady)

PŘÍRODOVĚDA
Minulý týden bylo tvým úkolem přečíst si na str. 58 ZVÍŘATA CHOVANÁ PRO RADOST - DOMÁCÍ MAZLÍČCI. Děti, které mají doma svého zvířecího kamaráda, ho mohli i nakreslit. Pokud sis celý text pozorně přečetl(a), tak už víš, že když si chceš pořídit nějaké zvíře, musíš mít souhlas rodičů. Víš ale také, jaké živočichy můžeš chovat například v akváriu, v teráriu nebo v kleci? Co potřebuje k životu želva? Znáš názvy dvou druhů plemen psů? Může pes vést člověka, který je slepý? K čemu slouží kočce její vousy? Je kočka masožravec? Pokud neznáš odpovědi na tyto otázky, přečti si text ještě jednou pozorně a pokus se ústně odpovědět na tyto otázky.

VLASTIVĚDA
Pod obrázek, který sis minulý týden namaloval(a), napiš do sešitu text:
LABE – pramení v Krkonoších a vlévá se do Severního moře                                                                    
největší přítoky z pravé strany: Cidlina, Jizera, Ploučnice
největší přítoky z levé strany: Metuje, Orlice, Chrudimka, Vltava, Ohře a Bílina
VLTAVA – nejdelší česká řeka, která pramení na Šumavě a u města Mělník se vlévá do Labe (v Hudební výchově jsme poslouchali symfonickou báseň Vltava od Bedřicha Smetany)
největší přítoky z pravé strany: Malše, Lužnice, Sázava
největší přítoky z levé strany: Otava a Berounka
na Vltavě byly vybudovány přehradní hráze: Lipno, Orlík, Slapy
MORAVA – část řeky tvoří hranici mezi Českou republikou a Slovenskem. Největšími přítoky jsou Dyje a Bečva
ODRA – odvádí vody přes Polsko do Baltského moře, přítokem je řeka Nisa
práce s mapou – vyhledej jmenované řeky na mapě

5. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
ústně vyskloňuj ve všech 7. pádech vzor žena (1. pád - kdo, co - žena, 2. pád - bez koho, čeho, - bez ženy…), růže, píseň, kost v jednotném i množném čísle
str. 98 – ZÁJMENA UKAZOVACÍ – přečti si poučku v modrém obdélníku
str. 98 – písemně c. 7 a 8a)  str. 98, c. 9 ústně

ANGLICKÝ JAZYK
opakovat slovíčka lekce 23 a 24
opakovat si TVARY SLOVESA TO HAVE V MINULÉM ČASE (učebnice str. 51)
učebnice ústně str. 50, c. 3, 4, str. 51, c. 6

MATEMATIKA
str. 10, odpovědět do sešitu na otázky 1-5, str. 12, cv. 1, cv. 2 (zlomky)

PŘÍRODOVĚDA
str. 65 – stručné výpisky NERVOVÁ SOUSTAVA - ústně si odpovědět na otázky v růžových obdélnících

VLASTIVĚDA
přečíst str. 19 – 22, pak do sešitu nadpis NÁROD SOBĚ a následující text:
druhá polovina 19. století = doba velkého kulturního rozvoje (rozvoj obchodu, řemesla, zakládání kulturních spolků), největší národní organizace = tělocvičný spolek Sokol, nabízel cvičení mládeži i dospělým; velký rozmach školství, zakládaly se střední a odborné školy, vznikla česká univerzita, kde působila řada českých vědců např. Tomáš Garrigue Masaryk, vznikaly lidové knihovny (básníci Jan Neruda, Jaroslav Vrchlický, spisovatelé Božena Němcová, Alois Jirásek), v Praze postaveno Národní divadlo

                         nadpis HOSPODÁŘSKÝ RŮST ČESKÝCH ZEMÍ
vznik továren, měst a nových železnic, rozvoj textilní výroby, zemědělství, chovu dobytka vznik cukrovarů, pivovarů, potravinářských továren, železářských a strojírenských závodů, dolů na uhlí
hospodářská krize = období, kdy výrobky nešly na odbyt, snižovala se výroba a továrny se zavíraly, rostla nezaměstnanost, kdo nemohl najít práci, odcházel i s rodinou do ciziny, hlavně do Ameriky



Žádné komentáře:

Okomentovat