Dobrý den,
všechny moc
zdravím a posílám úkoly do 30. dubna. Velmi mě těší, když dostávám zprávy o tom,
jak se vám daří a jak jste na tom nejen se zadanými úkoly. Budu ráda, když mě i
nadále budete průběžně informovat o Vaší domácí práci. Těším se na Vás opět ve
středu.
4. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
opakovat si
vyjmenovaná slova po B, F, L, M
písemně str. 85,
c. 3, c. 4, c. 5, c. 7
ČÍTANKA
– str. 112 BROUCI NA JAŘE – přečti si báseň Zdeňka Svěráka a ústně odpovídej na
otázky 1, 2, 3, 4, které najdeš pod obrázkem. Pokud máš možnost, vyhledej si na
youtube tuto píseň a zazpívej si ji spolu s Dádou Patrasovou.
ANGLICKÝ JAZYK
opakuj si
slovíčka lekce 23 a 24
učebnice str.
50, c. 1. přečti si text a pokus se ho přeložit – ústně
pracovní sešit
str. 51, c. 6 a 7
MATEMATIKA
zlomky-narýsovat do sešitu str. 12, cv. 2, str.
13, cv. 5 a cv. 6
vypočítat str. 13, cv. 7 (3 příklady), str. 13, cv 8
(3 příklady)
PŘÍRODOVĚDA
Minulý týden
bylo tvým úkolem přečíst si na str. 58 ZVÍŘATA CHOVANÁ PRO RADOST - DOMÁCÍ
MAZLÍČCI. Děti, které mají doma svého zvířecího kamaráda, ho mohli i nakreslit.
Pokud sis celý text pozorně přečetl(a), tak už víš, že když si chceš pořídit
nějaké zvíře, musíš mít souhlas rodičů. Víš ale také, jaké živočichy můžeš
chovat například v akváriu, v teráriu nebo v kleci? Co potřebuje
k životu želva? Znáš názvy dvou druhů plemen psů? Může pes vést člověka, který
je slepý? K čemu slouží kočce její vousy? Je kočka masožravec? Pokud
neznáš odpovědi na tyto otázky, přečti si text ještě jednou pozorně a pokus se ústně
odpovědět na tyto otázky.
VLASTIVĚDA
Pod obrázek,
který sis minulý týden namaloval(a), napiš do sešitu text:
LABE – pramení v Krkonoších a vlévá se do Severního moře
největší přítoky z pravé strany: Cidlina, Jizera, Ploučnice
největší přítoky z levé strany: Metuje, Orlice, Chrudimka, Vltava, Ohře a Bílina
VLTAVA – nejdelší česká řeka, která
pramení na Šumavě a u města Mělník se vlévá do Labe (v Hudební výchově jsme poslouchali symfonickou báseň Vltava od
Bedřicha Smetany)
největší přítoky z pravé strany: Malše, Lužnice, Sázava
největší přítoky z levé strany: Otava a Berounka
na Vltavě
byly vybudovány přehradní hráze: Lipno,
Orlík, Slapy
MORAVA – část řeky tvoří hranici mezi Českou republikou a Slovenskem. Největšími přítoky jsou Dyje a Bečva
ODRA – odvádí vody přes Polsko do Baltského moře, přítokem je řeka Nisa
práce s mapou – vyhledej jmenované
řeky na mapě
5. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
ústně vyskloňuj
ve všech 7. pádech vzor žena (1. pád - kdo, co - žena, 2. pád - bez koho, čeho,
- bez ženy…), růže, píseň, kost v jednotném i množném čísle
str. 98 –
ZÁJMENA UKAZOVACÍ – přečti si poučku v modrém obdélníku
str. 98 –
písemně c. 7 a 8a) str. 98, c. 9 ústně
ANGLICKÝ JAZYK
opakovat
slovíčka lekce 23 a 24
opakovat si
TVARY SLOVESA TO HAVE V MINULÉM ČASE (učebnice str. 51)
učebnice ústně
str. 50, c. 3, 4, str. 51, c. 6
MATEMATIKA
str. 10, odpovědět do sešitu na otázky 1-5, str. 12, cv. 1,
cv. 2 (zlomky)
PŘÍRODOVĚDA
str. 65 –
stručné výpisky NERVOVÁ SOUSTAVA - ústně si odpovědět na otázky v růžových
obdélnících
VLASTIVĚDA
přečíst str. 19
– 22, pak do sešitu nadpis NÁROD SOBĚ a následující text:
druhá polovina
19. století = doba velkého kulturního
rozvoje (rozvoj obchodu, řemesla, zakládání kulturních spolků), největší národní organizace = tělocvičný spolek
Sokol, nabízel cvičení mládeži i dospělým; velký rozmach školství, zakládaly se střední
a odborné školy, vznikla česká univerzita,
kde působila řada českých vědců např.
Tomáš Garrigue Masaryk, vznikaly lidové knihovny (básníci Jan
Neruda, Jaroslav Vrchlický, spisovatelé Božena Němcová, Alois Jirásek), v Praze postaveno Národní divadlo
nadpis HOSPODÁŘSKÝ RŮST ČESKÝCH ZEMÍ
vznik továren, měst a nových železnic, rozvoj textilní výroby, zemědělství, chovu dobytka vznik cukrovarů,
pivovarů, potravinářských továren, železářských a strojírenských závodů, dolů na
uhlí
hospodářská krize = období, kdy výrobky nešly na
odbyt, snižovala se výroba a továrny se zavíraly, rostla nezaměstnanost, kdo
nemohl najít práci, odcházel i s rodinou do ciziny, hlavně do Ameriky
Žádné komentáře:
Okomentovat