úterý 12. května 2020



  

Dobrý den,
opět Vás vítám na stránkách našeho třídního blogu. Protože se blíží termín, kdy mohou děti zasednout do školních lavic, jen připomínám, že Vás budu zítra, to je 13. května, očekávat ve škole, abychom upřesnili jejich opětovný nástup. Převezmete si tak informace k dalšímu typu vzdělávání, pro který jste se rozhodli. Prosím, neposílejte děti, ale pokud možno přijďte osobně.
 S přáním pěkného dne Martina Siwiecová

Dnešní učivo je ke zpracování do 22. května.

4. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK
opakuj si jednotlivé pády (1. pád: kdo, co…)
str. 89 – písemně c. 4, 6
str. 89 – ústně c. 3, 7
str. 90 vzor STROJ – přečti si poučku ve žlutém obdélníku
ČÍTANKA str. 122 - POD PSA A PRO KOČKU – přečti si povídku a ústně odpověz na otázky pod textem.

ANGLICKÝ JAZYK
slovíčka lekce 26 – vypracovat do pracovního sešitu i slovníčku, nová slovíčka se naučit
zopakuj si dny v týdnu
učebnice str. 54, ústně c. 1
               str. 54, c. 2 přečti si a pokus se přeložit
pracovní sešit str. 54, c. 2

MATEMATIKA
procvičovat násobení a dělení (písemně do sešitu)
str. 18, cv. 19 a 20
slovní úlohy (zápis, výpočet a odpověď)
str. 17, cv. 13, 17
str. 18, cv. 22, 23

PŘÍRODOVĚDA
str. 62 EKOSYSTÉM RYBNÍK – prohlédni si obrázek, podle čísel dohledej názvy jednotlivých živočichů a rostlin. Pokud máš blízko svého bydliště rybník, udělej si s někým dospělým vycházku k němu. Určitě najdeš některého z vyobrazených živočichů nebo rostlin.
Str. 64 – do sešitu nadpis VODNÍ TOKY A NÁDRŽE, pak nakresli rozdělení povrchové vody podle obrázku
pak nadpis ROSTLINY V RYBNÍKU A JEHO OBYDLÍ – přečti si a udělej krátké výpisky

VLASTIVĚDA
Minulý týden jste měli za úkol udělat do sešitu výpisky MĚSTA a uvedená města najít na mapě. Tentokrát bude vaším úkolem se vše naučit nazpaměť tak, aby si o nich něco pověděl(a) a uměl(a) ukázat na mapě ČR, kde se které město nachází.



5. ROČNÍK

ČESKÝ JAZYK
str. 101 – SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN JÁ, TY, SE – přečti si tabulku
Pamatuj: Zájmena já, ty, se mají v některých pádech dvojí tvary – kratší a delší
Delší tvary používáme:
a) po předložkách: Bez tebe bychom to nedokázali. Vyprávěj mi o sobě.
b) při důrazu: Tebe jsem se neptal. Vezmi si to k sobě.
V ostatních případech užíváme krátké tvary: Líbí se ti to? K čemu nutí?

str. 101 – písemně c. 1, c. 2

ANGLICKÝ JAZYK
lekce 26 – slovíčka vypracovat do pracovního sešitu i slovníčku, naučit se
písemně pracovní sešit str. 54, c. 2 a str. 55, c. 5

MATEMATIKA
slovní úlohy (zápis, výpočet a odpověď)
str. 15, cv. 5, 6 a 10
procvičení násobení a dělení (písemně do sešitu)
str. 17, cv. 1
str. 18, cv. 7

PŘÍRODOVĚDA
str. 68 - ČLOVĚK ROSTE A VYVÍJÍ SE – přečíst si jednotlivé etapy

VLASTIVĚDA
Přečíst str. 28 – 35, pak do sešitu nadpis SAMOSTATNÉ ČESKOSLOVENSKO a text:
Československo vzniklo sloučením 3 území – českých zemí, Slovenska a Podkarpatské Rusi (porovnej na mapce str. 27).
- prezident Tomáš Garrigue (čti garik) Masaryk
- zavedena rovnoprávnost všech občanů
- rozvoj průmyslu, zemědělství a školství
- později však nastala hospodářská krize = nezaměstnanost, skromný život
- cvičení v Sokole, dětská organizace Skaut – Junák (děti byly vedeny k tomu, aby silnější chránil slabšího a aby si vzájemně pomáhaly)
- rok 1935 prezident Edvard Beneš chtěl posílit stát a udržet mír, ale v sousedním Německu se k moci dostal Adolf Hitler a jeho cílem byla i likvidace Československa.
- rok 1938 Mnichov – konference, na které se představitelé Německa, Itálie, Anglie a Francie dohodli, že Československo odevzdá své pohraničí.






Žádné komentáře:

Okomentovat