Dobrý den,
opět Vás vítám na
stránkách našeho třídního blogu. Protože se blíží termín, kdy mohou děti zasednout
do školních lavic, jen připomínám, že Vás budu zítra, to je 13. května, očekávat
ve škole, abychom upřesnili jejich opětovný nástup. Převezmete si tak informace
k dalšímu typu vzdělávání, pro který jste se rozhodli. Prosím, neposílejte
děti, ale pokud možno přijďte osobně.
S přáním pěkného dne Martina Siwiecová
Dnešní učivo je ke
zpracování do 22. května.
4.
ROČNÍK
ČESKÝ
JAZYK
opakuj si jednotlivé pády (1. pád: kdo, co…)
str. 89 – písemně c. 4, 6
str. 89 – ústně c. 3, 7
str. 90 vzor STROJ – přečti si poučku ve žlutém
obdélníku
ČÍTANKA str. 122 - POD PSA A PRO KOČKU – přečti si
povídku a ústně odpověz na otázky pod textem.
ANGLICKÝ
JAZYK
slovíčka lekce 26 – vypracovat do pracovního sešitu
i slovníčku, nová slovíčka se naučit
zopakuj si dny v týdnu
učebnice str. 54, ústně c. 1
str. 54, c. 2 přečti si a pokus se přeložit
pracovní sešit str. 54, c. 2
MATEMATIKA
procvičovat násobení a dělení (písemně do sešitu)
str. 18, cv. 19 a 20
slovní úlohy (zápis, výpočet a odpověď)
str. 17, cv. 13, 17
str. 18, cv. 22, 23
str. 18, cv. 19 a 20
slovní úlohy (zápis, výpočet a odpověď)
str. 17, cv. 13, 17
str. 18, cv. 22, 23
PŘÍRODOVĚDA
str. 62 EKOSYSTÉM RYBNÍK – prohlédni si obrázek,
podle čísel dohledej názvy jednotlivých živočichů a rostlin. Pokud máš blízko
svého bydliště rybník, udělej si s někým dospělým vycházku k němu.
Určitě najdeš některého z vyobrazených živočichů nebo rostlin.
Str. 64 – do sešitu nadpis VODNÍ TOKY A NÁDRŽE, pak
nakresli rozdělení povrchové vody podle obrázku
pak
nadpis ROSTLINY V RYBNÍKU A JEHO OBYDLÍ – přečti si a udělej krátké
výpisky
VLASTIVĚDA
Minulý
týden jste měli za úkol udělat do sešitu výpisky MĚSTA a uvedená města najít na
mapě. Tentokrát bude vaším úkolem se vše naučit nazpaměť tak, aby si o nich
něco pověděl(a) a uměl(a) ukázat na mapě ČR, kde se které město nachází.
5.
ROČNÍK
ČESKÝ
JAZYK
str. 101 – SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN JÁ, TY, SE – přečti si
tabulku
Pamatuj:
Zájmena já, ty, se mají v některých
pádech dvojí tvary – kratší a delší
Delší tvary používáme:
a) po
předložkách: Bez tebe bychom to
nedokázali. Vyprávěj mi o sobě.
b) při důrazu:
Tebe jsem se neptal. Vezmi si to k sobě.
V ostatních případech užíváme krátké tvary:
Líbí se ti to? K čemu tě nutí?
str. 101 – písemně c. 1, c. 2
ANGLICKÝ
JAZYK
lekce 26 – slovíčka vypracovat do pracovního sešitu
i slovníčku, naučit se
písemně pracovní sešit str. 54, c. 2 a str. 55, c. 5
MATEMATIKA
slovní úlohy (zápis, výpočet a odpověď)
str. 15, cv. 5, 6 a 10
procvičení násobení a dělení (písemně do sešitu)
str. 17, cv. 1
str. 18, cv. 7
str. 15, cv. 5, 6 a 10
procvičení násobení a dělení (písemně do sešitu)
str. 17, cv. 1
str. 18, cv. 7
PŘÍRODOVĚDA
str. 68 - ČLOVĚK ROSTE A VYVÍJÍ SE – přečíst si
jednotlivé etapy
VLASTIVĚDA
Přečíst str. 28 – 35, pak do sešitu nadpis
SAMOSTATNÉ ČESKOSLOVENSKO a text:
Československo vzniklo sloučením 3 území – českých
zemí, Slovenska a Podkarpatské Rusi (porovnej na mapce str. 27).
- prezident Tomáš Garrigue (čti garik) Masaryk
- zavedena rovnoprávnost všech občanů
- rozvoj průmyslu, zemědělství a školství
- později však nastala hospodářská krize =
nezaměstnanost, skromný život
- cvičení v Sokole, dětská organizace Skaut –
Junák (děti byly vedeny k tomu, aby silnější chránil slabšího a aby si
vzájemně pomáhaly)
- rok 1935 prezident Edvard Beneš chtěl posílit stát
a udržet mír, ale v sousedním Německu se k moci dostal Adolf Hitler a jeho
cílem byla i likvidace Československa.
- rok 1938 Mnichov – konference, na které se představitelé
Německa, Itálie, Anglie a Francie dohodli, že Československo odevzdá své
pohraničí.
Žádné komentáře:
Okomentovat